Flygplatshotell + tips på saker att göra i Taipei

Diskussion i 'Hotell' startad av Glenn E, 10 September 2014.

1. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kommer vara i Taipei 1 natt och ankommer 13.30 och fortsätter till Bali nästa dag klockan 10.

Jag tror jag vill bo nära flygplatsen men ändå åka in till Taipei på kvällen.
    Finns det något förslag på hotell samt vad man kan se/göra i Taipei?:)

2. Christian R

Christian R DYKWIA

Jeg kan også sige god for Novotel. Taipei 101 er jo oplagt - der må være en super udsigt hvis vejret er fornuftigt :)

Glenn E gillar detta.
  3. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bodde på Holiday Inn Express Taoyuan, mest för att jag maximerade en IHG challenge men det var helt ok.

Glenn E gillar detta.
  4. Jacob

Jacob Medlem

5. Glenn E, jag har goda vänner i Taipei.. Jag gillade Westin som var rätt bra.
    1. Taipei 101
    2. Bada i någon varm källa
    3. Kvällsmarknaden som jag inte minns vad heter

Det går tåg till flygplatsen från centrala stan

Glenn E gillar detta.
  6. Glenn E gillar detta.
  7. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det fins ett hotell, Evergreen transit hotel, på airside som jag kommer att testa nästa helg. Lite drygt 100 USD skulle dom ha för en natt. Testade att maila dem först men inget hände. Sedan ringde jag och då var det inga problem att boka.

Christian R gillar detta.
  8. Christian R

Christian R DYKWIA

Husk billeder! Nu har jeg snart været forbi det et par gange og hvergang undret mig over hvordan det var :)

9. Med tanke på att andra hotell i Taoyuan stad (som ligger ca 2 mil bort från flygplatsen) kostar runt 400-500 SEK per natt och taxi dit kostar ca 400 TWD (ca 100 SEK) per väg, är det inte dåligt alternativ.

10. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan bara rekommendera närliggande Novotel (eftersom jag inte har besökt de andra).

Gratis och regelbunden minibuss till/från flygplatsen. Även några gratis turer till/från centrala Taipei och även snabbtågsstationen i Taoyuan varifrån till enkelt och billigt kommer in till centrala Taipei. Det går även vanlig buss regelbundet mellan flygplatsen, hotellet och stationen i Taoyuan.

Tunnelbana är under uppbyggnad och ska gå mellan Taipei och Taoyuan International Airport, i våras såg allt i stort sätt färdigbyggt ut men jag är osäker på när den sätts i drift. En uppgång ligger i samma hus som Novotel.

Som andra redan nämnt är väl Taipei 101 det "viktigaste" att se om du har begränsad tid.

Om du passerar Taipei någon annan gång rekommenderar jag ett par-tre dagar där.

Trevlig tur!

Glenn E gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!