Flygplatshotell i Doha, Qatar

Diskussion i 'Hotell' startad av Johanna, 29 Maj 2015.

1. Johanna

Johanna Medlem

Finns det något bra hotell på Doha flygplats? Landar 22:35 och take off nästa morgon 8:55. Måste vara bäst att ta in någonstans? Loungen stänger väl dessutom?

2. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger du med Qatar Airways ? Om du har en transfer på mer än 8 h i Doha mellan
    två Qatar Airways-flighter så brukar De ordna hotell. Har fått det både i Businekkss och i
    Economy vid de två tillfällen jag haft lång transfertid. Ring QRs kontor i Stockholm
    och kolla - det kan ju inte bli värre än ett nej.. Jag har bott på Hiton Doha men det
    är en bit att åka.

Om du lämnar flygplatsen så måste du köpa ett visum - kostar tvåhundra-någonting
    kronor per person men Qatar Airways bjuder även på detta om du lyckas få hotell av dem !
    Det finns ett minst ett flygplatshotell men om de ligger innanför eller utanför pass-
    kontrollen vet jag inte.

JohnnyWilde och Martin Björnström gillar detta.
  3. Johanna

Johanna Medlem

Tack, jag flyger med Qatar och business. Ringer dom och hör hur det är. Vore skönt att få sova när det är natt. Då kan vi vara vakna på flyget.

Tack för hotelltipset. Härligt med gym och pool men gissar att vi är för trötta för det. Skönt att slippa lämna flygplatsen.

4. Johanna

Johanna Medlem

Hittade detta på Qatars hemsida

What if I have a transit time of over 8 hours in Doha?

Qatar Airways may offer transit hotel accommodation for customers who face extended transit times (between 8 and 24 hours) in Doha, en-route to their final destination depending on the fare and route purchased. To learn more about -the transit accommodation service, please contact your local Qatar Airways office or visit qatarairways.com/stpc.

Med det här tillägget

How much does the transit hotel accommodation service cost?

If Qatar Airways considers your itinerary eligible for free of charge (complimentary) hotel accommodation, this will be made available to you at no additional cost.

If your itinerary is not eligible for a free of charge (complimentary) hotel accommodation, you may still be eligible for the paid transit accommodation service. If so, you can choose to pay for this service in accordance to your class of travel:

First & Business Class customers: 150 USD fee per person

Economy Class customers: 125 USD fee per person

Infants & Children: There are no charges for Infants, whilst children’s fees will be the same rate as adults

To learn more, please contact your local Qatar Airways office.

Är det inte konstigt att det kostar mer i F&B? Verkar bli dyrare än att boka hotell själv dessutom.

5. Jacob

Jacob Medlem

Jag har bott på transithotellet en natt och det är väldigt bra standard. Stora och fräscha rum som lika gärna hade kunnat vara på ett Hilton eller Sheraton. Ligger mitt i transithallen, ett stenkast från "teddybjörnen".

Har även varit där ytterligare en gång som media och fick en rundvisning. De har även juniorsviter som är väldigt rymliga.

Pool och gym är förstås högst frivilligt att besöka men det ingår i alla fall i rumspriset. Spa't är faktiskt riktigt trevligt. Skönt med en uppfriskande simtur och en stund i bubbelpoolen innan man går och lägger sig, särskilt om man rest några timmar innan.

Johanna gillar detta.
  6. JohnnyWilde

JohnnyWilde Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man inte har rätt till hotellrum, kan man då förboka ett vilorum i loungen?

7. Johanna

Johanna Medlem

Tack för tipset. Ringde dom och inga problem alls. Vi fick välja om vi ville ha enkelrum eller dubbelrum. Skönt, nu kan vi sova under natten och förhoppningsvis njuta av flygningen och komma hem relativt pigga.

Älskar detta forum. Jag får så mycket bra tips. Hade aldrig hittat detta själv.

Sofia och segra gillar detta.
  8. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra att det fungerade med att ordna hotell via Qatar Airways ! De använder inte transferhotellet på flyg-
    platsen, så vitt jag vet. Bägge gånger jag fått hotell via Qatar Airways så har det varit "på stan". Flyger
    man Business Class så hamnar man ofta på Oryx vid gamla flygplatsen (15-20 min med bil).

Johanna gillar detta.
  9. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns det möjlighet att i förväg önska ett visst hotell vid STPC? Hade ju varit väldigt enkelt och trevligt att t.ex. få transithotellet inne i terminalen istället för att konka sig iväg till Doha stad för ett rum.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!