Senaste nytt

Flygning med Lufthansa A380 och erfarenheter Rio de Janeiro-Köpenhamn

henkedio

Medlem
Har åkt 380 x 2 i ekonomiklass och när du väl är inne på planet så är det som att åka med i princip vilket plan som helst. Lite tystare är det möjligtvis, rent budgetmässigt så hade jag aldrig lagt ut 2000 kronor extra för att få åka just 380.
 
Har åkt 380 x 2 i ekonomiklass och när du väl är inne på planet så är det som att åka med i princip vilket plan som helst. Lite tystare är det möjligtvis, rent budgetmässigt så hade jag aldrig lagt ut 2000 kronor extra för att få åka just 380.

Utan att ha åkt med planet än har jag ändå någon slags förkärlek för det vilket skulle kunna få mig att betala extra bara för att testa. Men faktum är att till syvende och sist blev priset detsamma som att flyga med BA så då var valet enkelt, måste testas :)
 

claire22

Medlem
ska oxå åka MIA-FRA 22.03.12 och blev lätt stressad av av din info, hoppas nu bara det blir 380 tillbaka...såg att de förra veckan flög med 340 några turer, vet inte varför....besvikelsen blir total om det blir ändrat, bokade redan i juni nördig som man är.....
 

Dr. Miles

Expert
Välkommen till BusinessClass.se, claire22!

Du kan kolla vilket flygplan som används på Frankfurt-Miami på 22 mars. Om det är 388 som körs, så är det mycket sannolikt att du åker också med 388. (Om det inte händer något problem med flygplanet under färden förstås.)
 

Kricka

Medlem
Ser på Satguru.com att platserna 27 A, C, H och K har extra mycket benutrymme men
att det annars verkar vara ungefär lika i hela Businessdelen. Någon som har några bra
tips - brukar alltid vilja ha gångplats på mina flygningar !
 

rob74

Medlem
ska oxå åka MIA-FRA 22.03.12 och blev lätt stressad av av din info, hoppas nu bara det blir 380 tillbaka...såg att de förra veckan flög med 340 några turer, vet inte varför....besvikelsen blir total om det blir ändrat, bokade redan i juni nördig som man är.....

Bokade en bonusresa FRA-MIA också i juni... Men jag reser 31/1-17/2, så jag tror och hoppas att jag klarar mig från planbyte.
Det var ju tur att det inte var senare under våren jag planerade resan då...
 

rvarttinen

Medlem
Blir säkert mycket trevligt!

Airbus A380 är ett mycket tyst flygplan, vilket man kanske inte kan tro med tanke på storleken. I övrigt är det inte så stor skillnad mot att flyga t.ex. Boeing 747, det är samma stolar på båda flygplanen i Lufthansas economy och business. Men visst är det ändå lite kul att säga att man gjort det.

Tyst och så gott som vibrationsfritt (!). När vi pratar om eventuella framtida resor hemma så säger frun att hon vill flyga Airbus igen... då menar hon A380 ...
 
Toppen