Senaste nytt

Flyglinjen Luleå-Tromsø kan åter komma igång

Johannes

Medlem
Vi segmenträvar kan inte flyga direkt GOT-FRA då det äe LH och inte SK metall ger baspoäng men inte segment, flyger alltid via CPH till FRA.
 

Nemo

Medlem
Har du gott om tid kan du flyga TOS-OSL-HEL-ARN-GOT. Visserligen delvis med Blue1, men dessa segment räknas.
 

twiggs

Medlem
SAS skulle ju kunna dra vidare från Luleå så som man gjort (gör) till Kiruna? En morgon och kvällsflight. Men hade det funnits ekonomi i detta kanske det redan hade hänt?

Det kan jag anta skulle bli väldigt svårt att få till med besättningens tjänstgöringstimmar. I Kiruna blir det ju så mycket lättare.
 

Palazzi

Medlem
Flyg mellan Luleå och Tromsö kan vara påväg tillbaka

En flyglinje mellan svenska Luleå och norska Tromsö har funnits förr - mellan 2005 och 2008, via Kiruna.

Under 2013 års första månad ägde ett möte rum mellan kommunpolitker från Tromsö och Luleå, för att diskutera om en flyglinje mellan de båda städerna återigen kunde vara aktuell. Det blev positiva gehör, men inget finit beslut.

Idag, tisdag 3/9 2013, kom dock ett beslut från landstingsstyrelsen som bäddar för att den diskuterade linjen kommer att bli verklighet. Under de två kommande åren kommer man att investera totalt 1.6 miljoner SEK i för analys och arbete med att locka intressenter inom näringsliv och flygbransch.

Projektet sker i samarbete med kommunen i Troms/Tromsö, kommunen i Luleå, landstinget i Luleå och Norrbottens Handelskammare.

Länk till notis: Planer på flyg mellan Luleå och Tromsö - Nyheter - Kuriren - Norrbottens-Kuriren
 

Chrille

Medlem
Om man förlänger linjen österut, till Uleåborg, så tror jag på den. För egen del saknar jag mer tvärkommunikationen mellan norra Sverige och norra Finland, än resan till Nordnorge.
 
Toppen