Senaste nytt

Flyglinje(n) Västerås-Visby i sommar

Palazzi

Medlem
Vad skulle meningen med denna länk vara?

Jag antog att det därmed var minst fyra linjer som fick läggas ned. Det var åtminstone av den anledningen som jag förutsatte att det var mer än ett plan som saknades... Vet inget frekvens och tid man flyger. Är det alltså bara ett enda flyg som saknas?

När det också stod att åtta personer varslas pga problematiken tänkte jag att det åtminstone måste vara två flygplan.

Dock omgärdas ju det hela av många rykten, så man vet ju inte vad som egentligen stämmer. Om du har insyn i deras verksamhet tror jag dock givetvis på det du skriver :)
 

twiggs

Medlem
Jag antog att det därmed var minst fyra linjer som fick läggas ned. Det var åtminstone av den anledningen som jag förutsatte att det var mer än ett plan som saknades... Vet inget frekvens och tid man flyger. Är det alltså bara ett enda flyg som saknas?

När det också stod att åtta personer varslas pga problematiken tänkte jag att det åtminstone måste vara två flygplan.

Dock omgärdas ju det hela av många rykten, så man vet ju inte vad som egentligen stämmer. Om du har insyn i deras verksamhet tror jag dock givetvis på det du skriver :)

2*2 piloter
2*1 servicevärdinna
= 6 anställda

Antar jag är det absolut minsta som krävs för denna trafik. Säkerligen har man 1 extra pilot och möjligen 1 markpersonal för trafiken också. Servicevärdinnan klarar man sig nämligen utan på flygplantypen så betvivlar att man har någon sjukdomsreserv.

Och ja, det handlar bara om ett flygplan. ARN–JKG är ju huvudlinjen och den flygs väl med 2-3 avgångar per dag fast har sommaruppehåll och det är då man passar på att flyga VBY-turerna, vilka var planerade att flygas någon enstaka dag i veckan bara. Inget stor grej alltså.
 
Toppen