Flyglinje(n) Västerås-Visby i sommar

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av forastero, 4 April 2012.

1. forastero

forastero Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyglinjen kommer i sommar att flyga mellan Västerås och Visby:

2. Trevligt. Jag kommer troligen befinna mig i Västerås under Augusti månad....så får väl passa på att testa den nya linjen...:)

3. SK1989

SK1989 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilka datum och flygplanstyp?

4. forastero

forastero Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1 juli - 12 augusti enligt deras hemsida, men jag vet inte flygplanstyp. Det går ännu inte att söka fram resor på den sträckan på hemsidan.

5. Skulle gissa på att de kommer att använda sig av en Jetstream 32:a....

6. Jacob

Jacob Medlem

Ingenting uppladdat i systemen ännu men Flyglinjen brukar köra en Jetstream. I sommar flyger de även Jönköping-Visby.

Väldigt mycket linjer till Visby i sommar för övrigt.

7. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Starkt att satsa på Västerås som knappt lyckats hålla flygplatsen öppen pga av konflikter med bemanning med flygledare.

8. Det flygplatsen skulle behöva mest tror jag är en ny avgång till Kastrup så att folk kan ta sig vidare ut i världen... Dock kanske det finns en anledning att SAS lade ner den rutten.... (iofs under en tid då hela koncernen var hårt pressad)

VST-CPH Kanske vore något för FlyBe Nordic att satsa på, deras ATR-42 med 48 platser kanske kan passa.

Tror inte flygplatsen kommer överleva med endast fyra Ryanair-linjer och en charterlinje till Antalya... Iaf inte när Swebus smidigt skeppar resenärer till ARN varje timme...

Tror dock att Flyglinjens idé med Visby kan bli lyckosam. Det är nog många som vill slippa att ta sig till ARN 1h30min om man bara ska flyga 45min.. En Jetstream 32:a med 18 platser borde väl kunna fyllas 2ggr/ vecka (om det nu blir den flygplanstypen).

9. Adamsson

Adamsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyglinjen flyger Västerås-Visby i sommar

Enligt Flyglinjens hemsida kommer de att flyga Västerås-Visby två gånger i veckan under sommaren mellan 1 juli och 12 augusti

Läs mer: Flyglinjen

10. Nu är biljetterna bokningsbara också.... Mellan 998-1198kr T/R i Low Flex är väl ganska konkurrenskraftiga priser. Det är iaf billigare än Nextjet & Skyways, och bara aningen dyrare än Norwegian, SAS & Gotlandsflyg (men skillnaden äts givetvis upp av transportkostnader om man är boende i Västerås).

Ska boka ett flyg nästa vecka, för någon gång i Juli. Länge sedan jag var på Gotland.... funderar på att bjuda med farmor också (hon har inte flugit på 10år...) :).

Det enda negativa med Visby är väl det tokdyra hotellen som man inte kan samla ett enda poäng på....

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!