Senaste nytt

Flygkrascher i filmhistorien

Vaniljvodka

Medlem
Såg "Flight" med Denzel Washington igår. Om en alkoholiserad pilot som med en mäktig (och möjligtvis helt orealistisk) manöver (ska inte spoila exakt vad som händer) lyckas kraschlanda på en åker och rädda alla utom 6 på planet. Själva flygkraschen lämnade inte mycket att önska (filmen i övrigt helt okej) och jag försöker dra mig till minnes vad det finns för spektakulära flygkrascher i filmhistorien?

Flight Official Trailer [HD]: Denzel Washington, James Badge Dale and John Goodman - YouTube

Edit: Kollar man trailern så får man se stora delar av kraschen.

Kom ju på att kraschen i "United 93" är svårslagen.
 
Last edited:

bjobr

Medlem
Det är väl ingen regelrätt flygkrasch, men i Mega Shark vs Giant Octopus förekommer ju i alla fall ett flygplan som går sönder på spektakulärt vis.
Filmen är för övrigt en av de absolut sämsta filmer jag sett, jag tror inte ens att jag tittade på hela utan gick och hängde tvätt eller nåt istället. Men se gärna trailern, finns säkert på Youtube. =)
 

bjobr

Medlem
När man har sett trailern så kan man låta bli att se filmen sen, för man har redan sett det som är nåt att ha.
 

Roger J

Medlem
Discovery-dokumentären som hade premiär igår om B727 som kraschas med flit i Mexico innehåller sinnessjukt spektakulära filmsekvenser.
 
Toppen