Flygkrascher i filmhistorien

Diskussion i 'Övrigt' startad av Vaniljvodka, 7 Januari 2013.

1. Vaniljvodka

Vaniljvodka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såg "Flight" med Denzel Washington igår. Om en alkoholiserad pilot som med en mäktig (och möjligtvis helt orealistisk) manöver (ska inte spoila exakt vad som händer) lyckas kraschlanda på en åker och rädda alla utom 6 på planet. Själva flygkraschen lämnade inte mycket att önska (filmen i övrigt helt okej) och jag försöker dra mig till minnes vad det finns för spektakulära flygkrascher i filmhistorien?

Flight Official Trailer [HD]: Denzel Washington, James Badge Dale and John Goodman - YouTube

Edit: Kollar man trailern så får man se stora delar av kraschen.

Kom ju på att kraschen i "United 93" är svårslagen.

Last edited: 7 Januari 2013
  2. bjobr

bjobr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl ingen regelrätt flygkrasch, men i Mega Shark vs Giant Octopus förekommer ju i alla fall ett flygplan som går sönder på spektakulärt vis.
    Filmen är för övrigt en av de absolut sämsta filmer jag sett, jag tror inte ens att jag tittade på hela utan gick och hängde tvätt eller nåt istället. Men se gärna trailern, finns säkert på Youtube. =)

1 person likes this.
  3. Vaniljvodka

Vaniljvodka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. bjobr

bjobr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När man har sett trailern så kan man låta bli att se filmen sen, för man har redan sett det som är nåt att ha.

5. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Discovery-dokumentären som hade premiär igår om B727 som kraschas med flit i Mexico innehåller sinnessjukt spektakulära filmsekvenser.

6. SPEEDBIRD_1

SPEEDBIRD_1 Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom
  7. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är den. Kommer gå med svensk text på Discovery i Sverige ett tag nu. Rekommenderas som sagt.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!