Senaste nytt

Flyget försenat - några olika anledningar

rvarttinen

Medlem
På Metros nätupplaga står det att läsa om lite ovanligare orsaker till förseningar med flyg:
De tio konstigaste anledningarna till flygförseningar ? Metro

Själv har jag då nästan bara råkat ut för föerseningar där det varit något tekniskt (dörrproblem på A380, etc.) som falerat, missed slot eller helt enkelt dåligt väder. Lite vanligt och kanske lite tråkigt. Någon som varit med om någon lite mer ovanlig anledning?
 

fcx

Medlem
Lösspringande hund på startbanan (ARN).
För mycket bränsle ombord, vänta tankbil som kan lasta av (OSL).
 

Trox

Medlem
Blev försenad i Frankfurt i oktober då en bagagelastare hoppade från lastrummet och bröt benet under planet.
 

palmen

Moderator
Kanske inte "jättekosntigt" men drabbades av Eyjafjallajökull i 6 dygn när jag skulle hem från Singapore..
 

nota bene

Medlem
Blev ett inställt flyg med BA för att kapten 'did his back in' (antar typ ryggskott eller dislokalisering av disk). Slutade med att resan Stockholm-Bath tog 32 timmar dörr till dörr - jag var måttligt imponerad. Detta var efter att Arlanda express fått motorfel och brutit ihop norr om märsta så att vi missade kvällsflighten...
 

AABack2ARN

Medlem
För mycket bränsle ombord är nog hitills den dummaste förklaringen (eftersom piloterna borde vetat att planet var fullastat till sista plats när de beställde tankning) samt att mitt plan hamnade bakom ett plan som stod nos-mot-nos med ett annat plan i Toronto. Flygplatsledningen beslutade sig dock för att backa undan de två planen som stod rätt för att låta planet som kört in på fel taxibana att kunna köra framåt. Det tog sin tid och vår pilot var inte nådig mot vare sig flygledningen eller piloten på det felande bolaget (kommer dock ej ihåg vilket det var).
 

Kenny

Medlem
Möss som sprungit ombord på SAS-kärran på EWR mot ARN. Vi blev sittande i några timmar innan en mus sprang av. Efter hemkomsten visade det sig att det fanns fler möss ombord.
 

iRobert

Medlem
Möss som sprungit ombord på SAS-kärran på EWR mot ARN. Vi blev sittande i några timmar innan en mus sprang av. Efter hemkomsten visade det sig att det fanns fler möss ombord.

Fy fan. Min mardrömsversion av Snakes on a Plane (än värre om det varit råttor!)
 
Toppen