Flyger Cimber fortfarande?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av pljung, 10 Juli 2012.

1. pljung

pljung Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Sökte flyg GOT - WRO på SAS hemsida, och får upp flera flyg med Cimber?? ..gick inte de i konkurs tidigare i år?

2. cmj

cmj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. pljung

pljung Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för infon :)
    Du vet inte om de har någon hemsida? Söker jag efter Cimber på google så är det endast det gamla Cimber Sterling som dyker upp..

4. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såvitt jag vet så sker all bokning via SAS.

1 person likes this.
  5. pljung

pljung Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det förstår jag också, men det jag vill veta är vilka bagageregler Cimber har.
    Vet att det förut inte alls var samma förmånliga kostnader för extra bagage som SAS har.

6. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok, jag förstår - men tyvärr ingen info hos mig, men om de flyger på uppdrag av SAS är det rimligt att anta att SAS bagageregler gäller. Så var det tidigare då Cimber stod för en del av inrikestrafiken i Danmark.

7. Henrik Pedersen

Henrik Pedersen Medlem

Land:
    Norge Norge
    SAS sine bagasjeregler som gjelder. Rutene som er operert av Cimber, er på alle måter å regne som SAS flygninger. De har SAS rutenummer, SAS-logo på flyet, SAS piloter(men cimber cc) og er det stor etterspørsel på en avgang får du et større sas-fly. En flygning teller også som en SAS-flygning hos eurobonus.

8. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Henrik har rätt, set är SAS-flygningar, med SAS servicekoncept, så ingen skillnad i regler mot ett "vanligt" SAS-flyg.

9. pljung

pljung Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tackar för svaren, detta underlättar i min planering av resor :)

10. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta gäller även intjäning av poäng. Eurobonus hanterar detta som en vanlig SAS-flygning så biljettpengen räknas mot Pandion, man får riktiga baspoäng osv.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!