Senaste nytt

Flygbussarnas kundovänliga system är inte deras fel

henrik l

Medlem
Efter 5 försök att köpa biljetter via Flygbussarnas hemsida gav jag upp. Det var först något skumt med mitt Diners, visste det. Men sedan dyker verified by Visa upp och dom verkar varken ha min mailadress, eller mobil.nr och Entercard har bara öppet till 18. Sedan testar jag ett Master, då skall man använda en dosa som kom för några år sedan och försvann i flytten. Vid det laget har ca 20 minuter förflutit och jag är:mad::mad::mad::mad::mad:

Dom skulle säkert svara med några floskler om säkerhet, men jag kan köpa en biljett via BA's web för 18 000 kr utan problem, men köpa biljetter till F-bussarna för 300 kr funkar inte lika smidigt. I grund och botten känns det som att F-bussarna har monopol på sitt kundsegment, vilket flygbolagen inte har och därför kan F-bussarna använda mindre kundvänliga lösningar:mad:
 

Jacob

Medlem
Stämmer att de kör Verified by Visa, så det är dosan upp vid betalning.

I övrigt har jag aldrig haft några problem att köpa biljetter via deras webbsida. Har till och med suttit i ankomsthallen på Arlanda terminal 5 och köpt SMS-biljett på deras webbsidan via mobilen med bussen väntandes utanför. Vad gör man inte för att få sina Eurobonuspoäng... ;)
 

bstark

Medlem
Får man väl en biljett så tycker jag det ändåär rätt genomtänkt iom. att det räcker med att hålla upp mobilen för att scanna av koden. Man behöver inte hålla på å skriva ut på papper.
 

henrik l

Medlem
Jag måste be flygbussarna om ursäkt. Jag skrev ett halvsurt inlägg på deras Fcaebooksida och fick följande svar: Efter att du har fyllt i ditt kort nummer så kommer du över på bankens egna sida. Där är det din bank som bestämmer vilka säkerhets verifieringar som ska användas. Vi har ingen kontroll över vad dom kräver för verifikationer från dig.

Moderator får gärna göra ett modifiering av rubriken och lägga till: "....är inte deras fel". Rätt ska vara rätt och ingen oskyldig ska pekas ut:eek:
 
Det är ju mer eller mindre ett krav numer att vara ansluten till Verified by Visa/Mastercard Securecode, så även om det inte riktigt stämmer att det är enbart banken som avgör (så vitt jag vet), så är det oftast ingen direkt möjlighet/mening att avstå längre som handlare.
 
Toppen