Flygbussarna.se - tekniskt fel

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Meazza, 16 November 2015.

  1. Meazza

    Meazza Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Beställde flygbussbiljetter här på morgonen, men fick inga. Ringde därför in till dem och fick veta att det är tekniskt fel, vilket också ska påverka apparna. Istället blev jag hänvisad till automater eller till att köpa på bussarna.

    Tydligen så dras pengar från korten men biljetterna levereras inte, något de var väl medvetna om. Jag frågade då varför de inte tillfälligt stängde tjänsten istället för att fortsätta att sälja något som de vet att de inte kan leverera, och fick då till svar:
    - Öhhhhhh... Ja, det kanske vi borde göra.

    Så - undvik hemsidan (och apparna) tills vidare.
     
    Jakob Österberg och ARNBER gillar detta.
  2. mha321

    mha321 Medlem

    Der tycker jag händer ganska ofta. Nu åker jag inte flygbussarna så ofta, men säkert 50% av gångerna har jag inte fått biljett när jag beställt i appen.

    Tipset då är att ta skärmdump på bekräftelsen. Där finns ett serienr (6 siffror tror jag), och det kan busschauffören slå in manuellt och aktivera biljetten på det sättet.

    Men det gäller att den kommer så långt att man får det serienumret - det kan ju vara så att felet slår tidigare nu, och att man inte hinner få det.
     
  3. Meazza

    Meazza Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har faktiskt aldrig haft problem tidigare, vad jag kan minnas.

    Och jag fick inte mer info på min bekräftelsesida än så här:

    flygbuss.png
     
  4. OnAir

    OnAir Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Har aldrig haft dessa bekymmer själv, men kundservice bekräftar iaf att de har problem. Köpet går igenom men biljett skickas inte ut. Då du har kvittens kan du pröva att visa upp denna för chauffören. De bör ju känna till bokningsproblemen och i värsta fall köper du bara en extra biljett på bussen som du sedan får refund för.
     
    Jakob Österberg gillar detta.
  5. Meazza

    Meazza Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag kommer så klart att kräva pengar åter samt Eurobonus-poäng på kontot.

    Tycker ändå att det är riktigt dåligt att de vet om att kunderna betalar förgäves, men väljer att låta det hela fortgå.
     
    mha321 och OnAir gillar detta.
  6. Vaniljvodka

    Vaniljvodka Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Samma sak för mig idag. Det började tydligen igår och är inte åtgärdat än. Jag fick fylla i ett webformulär för återbetalning och fick svar på e-post kort senare. Flyger inte förrän på fredag så förhoppningsvis är det fixat tills dess. Man vill ju ha poängen...
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×