Flygbussarna introducerar bonussystem för sina förare

Diskussion i 'Andra transportmedel' startad av Jacob, 6 Mars 2013.

1. Jacob

Jacob Medlem

Flygbussarna har tagit fram ett bonussystem för sina chaufförer som gör att förare som presterar bra kan tjäna extrapengar, upp till 1450 kronor per månad. Fyra delar värderas i bonussystemet - arbetskompetens, säkerhet, kundbemötande och miljövänlig körning.

Flygbussarna anser att förarna har en så vital del i såväl säkerhet och komfort som kundbemötande att man vill premiera förare som presterat extra bra.

Vi får se om det har någon påverkan på reseupplevelsen framöver.

2 personer gillar detta.
  2. FlyingErik

FlyingErik Medlem

Överlag är jag redan väldigt nöjd med Flygbussarna personals kundbemötande.

Hoppas att även 'markpersonalen' på flygplatsen (samt eventuellt T-Centralen och andra större hållplatser?) har möjlighet till bonus då dessa är en stor del av kundbemötandet.

3. Marcus_R

Marcus_R Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Instämmer, brukar nästan bli förvånad hur trevliga deras chaufförer är, och hur mycket de informerar längs med resan. Bra initiativ från ledningen.

4. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med om det sagda, men kan ändå inte låta bli att fundera på hur man ska hantera det i praktiken. Vad kommer att att hända om bonussystemet inte påverkar företags vinst? Antingen genom att man drar till sig mera kunder, eller att personalen blir mer nöjd och man slipper kostnader för rekrytering, sjukskrivningar etc. Generellt är man ganska oense om korrelationen mellan företagets vinst och förekomsten av bonussystem. Hur mäter man? Det som är lättast att mäta är miljövänlig körning, dvs bränsleförbrukning. Har jag oflyt med mina passar hamnar jag i rusningstrafiken med många start och stopp.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!