Senaste nytt

Flygbussarna: Door to gate (ny tjänst)

Berglund

Medlem
Jag har också fått en privat taxi vid väldigt tidig morgonavgång. Bokade och betalade för vanlig minibuss med DoortoGate men fick en taxi från ett av de stora bolagen, då trafikledningen för DoortoGate inte lyckades slinga ihop min bokning med någon annan inom rimliga tider. Väldigt snyggt och det låg ett SMS i telefonen som hade skickats ut under natten, så när jag vaknade visste jag vilket taxibolag som skulle komma och hämta mig. Väldigt nöjd på alla sätt!
 

palmen

Moderator
Åkte hem vid midnatt igår, totalt 5 olika kunder i bilen. Trodde max var 3 olika kunder. Jag blev släppt först så inga problem för min del, men mindre kul att vara den 5e att bli avsläppt en söndag natt
 

fcx

Medlem
Åkte hem vid midnatt igår, totalt 5 olika kunder i bilen. Trodde max var 3 olika kunder. Jag blev släppt först så inga problem för min del, men mindre kul att vara den 5e att bli avsläppt en söndag natt

Max tre sällskap är det, kanske några av dem reste tillsammans?
 

Gerad88

Medlem
Åkte hem vid midnatt igår, totalt 5 olika kunder i bilen. Trodde max var 3 olika kunder. Jag blev släppt först så inga problem för min del, men mindre kul att vara den 5e att bli avsläppt en söndag natt
Åkte den 31:a Juli ca kl 23:30 helt ensam :D och chauffören sa att de har brist på personal och att det brukar bli kaos vid midnatt... och då brukar vissa förare ta några extra passagerare så personerna slipper sitta ute och vänta.
 
DOOR TO GATE LÄGGS NER
I dag går vi ut med information om att Door to Gate läggs ner. Den sista dagen för minibussarna i stockholmstrafiken blir 30 september. Vi vill tacka alla som har rest med oss och vi är glada för alla givande möten, mellan våra förare och resenärer och mellan olika resesällskap.

De kunder som har en resa inbokad efter 30 september kommer att bli kontaktade och få sina pengar återbetalade.



Flygbussarna Door to Gate läggs ner
 

Hachans

Medlem
Det är synd, hade hoppats det skulle gå bra.

Samtidigt så fattar jag inte varför man fokuserar på en sån marknad som redan är mättad av tusen alternativ. Kör till Uppsala istället där kommunikationerna är usla och alternativen dyra. Hade gärna utnyttjat tjänsten om den funnits, istället för att sätta mig på en buss 6.15 för att hinna med ett flyg som går tre timmar senare.
 

palmen

Moderator
Trist, var oftast det klart bästa alternativet för mig för att komma hem från Arlanda. För min del blev jag nästan alltid avsläppt först också då jag bor norr om stan men inte har lokaltrafik till Arlanda utan flera byten. Åkte man själv var det helt klart väldigt prisvärt.

Senaste gångerna jag har åkt har det varit bra beläggning på bussen, men tidigare var det inte ovanligt med att vara ensam.

Problemet är väl lite resa ut till Arlanda där man måste ta väldigt mycket extra tid i beaktande, inte bra på något sätt när man har tidiga avgångar på morgonen. Då var dom helt enkelt inte ett alternativ pga tiden man var tvungen att räkna med.
 
Toppen