"Flygbolagens informationshantering"

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av henrik l, 3 Juli 2014.

  1. henrik l

    henrik l Medlem

    Ort:
    KVB
    Land:
    Sverige Sverige
    Kanske lite tunt ämne för en trådstart. Men kunde inte låta bli att le lite överseende när följande mail kom från British Airways:

    Dear henrik l,

    Great news. You have now collected enough Avios for a reward flight in Club Europe to London.

    You could visit the Southbank, cultural hub of the city and home to Shakespeare's reconstructed Globe theatre. Rise above it all on the London Eye. Shop at iconic stores on Oxford Street. Or take afternoon tea at the Queen's grocer, Fortnum & Mason
    .

    Jahaaa, och när gjorde jag detta? Har totalt så det räcker till 3 F t&r över Atlanten, drog in betydligt mer under förra kvalperioden och under nuvarande som startade i juni är det inte så många Avios hittills. Med tanke på tidigare diskussioner här verkar det inte helt ovanligt att informationshanteringen och koordineringen kunde vara lite vassare:cool:
     
    2 personer gillar detta.
  2. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Såg rapporter på FT om att folk med 2M+ avios fått reda på att de nu har tillräckligt för att boka en RFS och ifall de saknar lite så kan de köpa mer Avios...
     
  3. doc

    doc Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har fått samma mejl. Även jag har tillräckligt med Avios för att boka betydligt längre resor och har så haft ett bra tag. Dock har jag ett bestämt minne av att det hänt tidigare att de skickat ut dylikt mejl.
     
  4. Homer

    Homer Medlem

    Jag fick kalla kårar när jag såg rubriken, Congratulations. You’ve earned your reward flight, trodde jag triggat en 2-4-1 voucher ,vilket jag avsiktligt skjuter upp.
     
    1 person likes this.
  5. Ja, kanske lite individualisering av deras kampanjer hade varit bra. Skrattade lätt när jag fick mailet
     
  6. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Man kan absolut undra vilken typ av dataanalys som föregår dessa utskick...

    Än mer intressant är det när bolagen (inte minst SAS) skickar ut motsvarande dålig information i pappersformat via vanlig post. Det kostar nog en hel pengar som jag undrar kommer tillbaka...
     
  7. doc

    doc Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Dataanalysen var nog enkel. Alla med fler än 15000 Avios fick mejlet.
     
    1 person likes this.
  8. johhenrik

    johhenrik Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Nån på British Airways IT har missat begreppet Big Data... vilket man kan förstå, för det har ju inte varit ett buzzword i flera år inte... ;)
     
  9. FF#1

    FF#1 Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Även jag fnissade lite när jag läste... Tycker mig se två mönster i mail man får.

    En del skickas ut till folk helt utan en minsta eftertanke eller analys, andra är riktade och intelligent utformade. Tyärr kan man få bägge sorterna typ samma dag från samma bolag.. ger ett sofistikerat och kompetent intryck av verksamheten! :)
     
  10. Tommy

    Tommy Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Lite kul även det med erbjudande att köpa fler avios blir ju lite ologiskt när man har +1M
     
    1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×