Senaste nytt

Flygbolagens extra avgifter för 3,3 miljarder kronor.

In_Sweden

Medlem
Jag stör mig otroligt på SAS (relativt) nyhöjda avgift för 2a checkade väskan för oss i Eco/GO.
300 hade jag inga problem med, men 600?
Slutade med att jag åkte Norwegian istället och tog tåg sista sträckan. 2 checkade väskor hos DY? 150SEK.

Annars kan jag tänka mig att betala de flesta avgifter, så länge de är har ett passande pris. Men sen så sker de flesta av mina resor med LCCs. Är man student så är man...
 

nota bene

Medlem
Bokningsavgifter stör mig då man bokar själv. Liksom vafan ska bolaget ta en avgift för att jag bokar deras tjänst online (eller via sms/mobilen) - de borde ju vara glada att jag vill köpa en biljett, inte ta betalt för att jag ska kunna köpa biljetten...

Bokningsavgifter vid telefonbokning eller annat som kräver manuell service förstår jag, men automatiserade system är i princip en engångskostnad (med lite underhåll) för alla bolag, varefter denna kostnad borde reflekteras i prissättningen av produkten.

Eftersom jag inte flyger med Ryanair av principskäl undviker jag väl de konstigaste avgifterna... (Har dock gjort det som student ett fåtal gånger)

Jag vill ha så mycket som möjligt inkluderat i biljettpriset för att slippa små tilläggsavgifter på flygplatsen eller ombord, och av enkelhet föredrar jag om biljettpris visas inklusive alla obligatoriska tillägg. Något som Norwegian ska ha cred för är en rimlig kostnad för incheckning av bagage, vet inte vad SAS tänker genom att höja till 600 kr för extra väska. Jag flyger regelbundet med mycket eller tungt bagage (frakt av varor) och de flesta större bolag brukar ligga kring 200-400 kr per extra väska, vilket är ganska rimligt.
 
Toppen