Senaste nytt

Flygbolagen som har Married segment

agehall

Medlem
Married segment är när tillgången inte bara beror på tillgången på varje delsträcka utan på hela sträckan. I Dr. Miles senaste fall så finns det mer plats om man ska flyga ARN-VIE-FRA än om man bara flyger ARN-VIE.
 

Dr. Miles

Expert
Jag gissar att sträckan Stockholm-Wien v.v. inte är någon affärslinje och därför Austrian vill begränsa tillgång till P klass (rabatterad Business class) på denna sträcka och sälja P klass till andra destinationer med anslutning i Wien.
 

AABack2ARN

Medlem
Married segment är när tillgången inte bara beror på tillgången på varje delsträcka utan på hela sträckan. I Dr. Miles senaste fall så finns det mer plats om man ska flyga ARN-VIE-FRA än om man bara flyger ARN-VIE.

Ah. Jag trodde just begreppet "married segment" uppstår när det är mer plats på de individuella sträckorna än på hela sträckan...

Då skulle jag säga att de flesta bolag tillämpar married segments, inklusive SAS (även om jag inte hittar något exempel just nu)
 
Denna går ej att köpa, är pga married segments?

Lingus.jpg
 

AABack2ARN

Medlem
Jag är lite nyfiken på hur ITA hittade den där fare:n - den finns ju inte ens på expertflyer...

Om jag söker på ExpertFlyer på resor efter 01NOV kommer det fram massor med ytterligare bokningsklasser, bland annat F: J9 C7 I3 DC PC UC Y9 B9 H9 G9 K9 M9 V9 F9 N9 L9 E9 X9 Q9 S9 TC O9 RC WC ZC AC

Har troligen något med vintertabellen att göra.
 
Toppen