Flygbolagen som erbjuder Flight simulator experience för miles

Diskussion i 'Övrigt' startad av Dr. Miles, 26 Juni 2015.

1. THAI:

För 12.500 THAI Royal Orchid Plus miles, kan man prova THAIs Flight simulator på THAIs kontor vid Don Mueang flygplats i Bangkok.

Frequent Flyer : Non-Pilot Simulator Visit

EVA Air:

För 100.000 EVA Air Infinity MileageLands miles*, kan man prova EVA Airs Flight simulator på deras kontor i Taoyuan, Taiwan.
    Denna erbjudanden gäller endast för EVA Air Infinity MileageLands Diamond och Gold medlemmar.

EVA Flight simulator Experience Award - EVA Air | America

Japan Airlines:

Japan Airlines erbjuder Flight simulator experience åt JAL Mileage Bank Diamond och Premier medlemmar för 30.000 miles. Dock tider är mycket begränsade.
    JALマイレージバンク - JMBダイヤモンド・JGCプレミア会員限定 パイロット体験 航空教室
    JAL Mileage Bank - JMB DIAMOND

För övrigt, Malaysia Airlines erbjuder Flight Simulator experience mot betalning.
    Det ser ut som om de har Airbus A380 Flight simulator, det vore något. ;)

Malaysia Airlines:
    • Under veckan: 500 MYR (ca 1.100 SEK) per 20 min
    • Under helgen: 1.500 MYR (ca 3.300 SEK) per 60 min
    Commercial Services - Flight Simulator | Malaysia Airlines

2. crazy voyager

crazy voyager Medlem

Intressant upplägg, samtidigt finns det nog billigare och närmare alternativ.
    Om man inte känner behovet av en "full motion" sim utan kan nöja sig med en full cockpit kopplad till flightsim finns t.ex. swesim i stockholm Swesim - Flygsimulatorer för alla

Någon som kan göra en snabbkalkyl på ungefär hur mycket pengar milen motsvarar? Rent spontant ser priserna för Malaysia väldigt låga ut. Kan förstås vara annan typ av sim men jag har sett siffror på hur mycket en godkänd full-motion sim kostar att köra och det var inte billigt.

3. Christiansson

Christiansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag provade simulatorn för nåt passagerarflyg och för helikopter på Arlanda för några år sedan (de där som står på hydralben). Flyga flygplanet var riktigt tråkigt, men med helikoptern körde jag under kraftledningar och landade i åska, hagel och drivis på en oljeborrplatform. DET var kanon, min co-pilot gick ut och kräktes efteråt, det kändes rätt äkta!

JohnnyWilde, Dreamliner787 och FlyingErik gillar detta.
  4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    British Airways har också någonting, men jag tror det krävs en lite större grupp för att genomföra det. På FT brukar det då och då arrangeras grupper som åker dit har jag sett.

5. JohnnyWilde

JohnnyWilde Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns att prova på Silom i Bangkok för 6900 baht/timme.
    Har för mig att det är 737 som gäller.

6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    FlyingBlue hade för 4000 miles, dock måste man bara bosatt i Holland.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!