Senaste nytt

Flygbolag med Saudiarabien som bas

Hej. För en tid sedan sedan skrev jag om min eventuella flytt till Hongkong, men som det kan bli ibland så kommer jag istället flytta till Saudiarabien. Råkar det finns någon likasinnad som bor där som har lite info kring vilka bolag man helst ska flyga med?

Just nu funderar jag på att skaffa Amex med etihad (får då guld), men fixa ett familjekonto med Qatar och flyga med dem när jag ska hem med familjen (har fått ett erbjudande om matchning till ett steg under SAS, har D så borde bli guld).

Kul att höra om någon jobbar där.
 

jerixon

Medlem
Har bara varit där själv och besökt kunder vid olika tillfällen.

När jag flög var jag väldigt lojal mot SKYTEAM och flög alltid med Saudia via Paris.
De brukar ha en del bra deals till Europe i Businessclass om man kikar på Dr.Miles forumdel, så det kanske kan vara ett alternativ.
Som flygbolag har jag bara testat dem i Ekonomi, men det var bra flygningar över lag :)

Hej. För en tid sedan sedan skrev jag om min eventuella flytt till Hongkong, men som det kan bli ibland så kommer jag istället flytta till Saudiarabien. Råkar det finns någon likasinnad som bor där som har lite info kring vilka bolag man helst ska flyga med?

Just nu funderar jag på att skaffa Amex med etihad (får då guld), men fixa ett familjekonto med Qatar och flyga med dem när jag ska hem med familjen (har fått ett erbjudande om matchning till ett steg under SAS, har D så borde bli guld).

Kul att höra om någon jobbar där.
 
Toppen