Senaste nytt

Flygbiljettpriser för resa mellan Australien och Nya Zeeland

Dr. Miles

Expert
Jag startar en ny tråd så att det inte blir för mycket off topic i andra tråden.

Flygbiljettpriser mellan Australien-Nya Zeeland är nästan alltid billigare för avresa från Nya Zeeland än för avresa från Australien.

T ex

Sydney->Auckland enkel i Business class: China Airlines (CI) Business class är billigast, dock endast 4 avgångar per vecka.

Screenshot20160804 01 ITA.png

Auckland->Sydney enkel i Business class: LATAMs (LA) Business class är billigast, de flyger alla dagar i veckan.

Screenshot20160804 02 ITA.png


Inlägg från tråden: Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016 | Sida 73 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Tack för tipset, det hade jag inte koll på. Dock så måste de börja med några dagar i Sydney pga redan inbokade festligheter.

OT: Såg i annat inlägg att du @Dr. Miles flugit i business med China Airlines i deras A330. Finns biljetter i business med CI på SYD-AKL för ca 3 000 kr/person. Känns väl som ganska prisvärda biljetter?
Den biljetten erbjuder fri ombokning men återbetalning kostar 385 AUD (ca 2.500 SEK) per person

Det är knappt tre timmars flygning så skulle jag inte betala 3.000 SEK för enkelbiljett i Business class men alla har olika preferenser. :)
 

Dr. Miles

Expert
Priserna skiljer även med ett och samma flygbolag på sträckan beroende på varifrån man börjar resan.
Alla priser är inkl. skatter.

LATAM Business class enkel:

Sydney->Auckland:
ca 4.020 SEK

Auckland->Sydney:
ca 2.100 SEK
Emirates Business class enkel:

Sydney->Auckland:
ca 5.410 SEK

Auckland->Sydney:
ca 4.810 SEK
Air New Zealand Business class enkel:

Sydney->Auckland:
ca 5.520 SEK

Auckland->Sydney:
ca 4.910 SEK

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


China Airlines Business class enkel

Brisbane->Auckland:
ca 2.870 SEK

Auckland->Brisbane:
ca 2.080 SEK

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Singapore Airlines Business class enkel

Canberra->Wellington:
ca 5.790 SEK

Wellington->Canberra:
ca 3.530 SEK

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Toppen