Senaste nytt

Flygbiljett från Arlanda till Narita

JohanA

Medlem
Tror att check-in personalen vill se hen och att hen ser ut som i henoms pass... Tror det kan vara lite svårt att hen inte personligen står vid incheckningsdisken tyvärr. Speciellt om destinationen är ett annat land...
Resonemanget faller lite iom check in via internet, mobil och self service är tillåtet på de flesta bolag vid internationell resa.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Köp en guidebok över Tokyo, ge den till personen och skriv något i slutet av boken, "packa väskan, vi åker om 2 veckor".

Brukar köra den då man bjuder med någon vän till något nytt land, de blir alltid paffa då de får en guidebok och inget annat.
 
Köp en guidebok över Tokyo, ge den till personen och skriv något i slutet av boken, "packa väskan, vi åker om 2 veckor".

Brukar köra den då man bjuder med någon vän till något nytt land, de blir alltid paffa då de får en guidebok och inget annat.
Allt är planerat i minsta detalj, personen ifråga får inte veta något förens inne på arlanda, då kommer sista ledtråden och efter det tydligt om oklart vart vi ska. Innan kommer "falska" egengjorda bordinpass ges med info om när vi åker och från vart men inte vart vi ska.

Jag får helt enkelt se hur det blir på arlanda med ev bordingpass om vi får två eller ett, om dom ska kolla allt i detalj vid säkerhetskontrollen på arlanda, då får jag rycka in och säga att personen ifråga inte får se något och så får jag lämna fram allt till väktaren.

Hur går man till väga bäst om man är intresserad av att ev uppgradera sig till bizz, ska jag cheka in via webben innan och sen vara så tidigt jag kan på arlanda och kolla vid chek in om det är möjligt att uppgradera HEL-NRT.
Eller vad rekomenderas? Har ju läst att bud ibland nekas och man ändå kan uppgradera på flygplatsen.
Vi har bokade och valda ecomy extra HEL-NRT T/R och har lagt bud på bizz vore kul att få spetsa extra med biz.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

niksal

Medlem
Mina kommentarer:

-Rätt säker på olika boarding pass för flygen

-Lite osäker vad du menar med economy extra på Finnair? Antar du menar Comfort. Om ja, så kom ihåg att det bara är ett bättre säte, inte en annan klass. Samma service som economy

-Finnair har upgrade auktion på nätsidorna för uppgradering. Logga in och bjud, och rejält innan avgång. Vänta absolut inte till check-in, det är för sent. Ibland kan man få upgrade-erbjudanden via email men lita inte på det. Och så kan man förstås köpa en business-biljett...
 
Mina kommentarer:

-Rätt säker på olika boarding pass för flygen

-Lite osäker vad du menar med economy extra på Finnair? Antar du menar Comfort. Om ja, så kom ihåg att det bara är ett bättre säte, inte en annan klass. Samma service som economy

-Finnair har upgrade auktion på nätsidorna för uppgradering. Logga in och bjud, och rejält innan avgång. Vänta absolut inte till check-in, det är för sent. Ibland kan man få upgrade-erbjudanden via email men lita inte på det. Och så kan man förstås köpa en business-biljett...
Som du säger, menar Economy Comfort, japp vet att det bara är ett bättre säte och lite längre fram, sen samma sak som Economy :D

Ang bud så har jag redan lagt det för länge sedan, dock lågt då mitt första bud som var högre blev nästan lika mycket som att betala full price för bizz så har sänkt det lite. Vet att man kan köpa bizz biljett från start, men den ekonomin har jag inte så därför hoppas jag på att kunna få njuta av det till lite bättre pris som många andra här :D

Sen tror jag att jag skrev otydligt. Jag mena att jag undrar om jag kan cheka in via webben och sen ändå kolla om jag kan cach upgrada på arlanda eller om jag inte ska cheka in via weben och vara tidigt på arlanda för att se om jag kan uppgradera där.
Har ju läst att även fast bud finns osv så kan man ibland uppgradera på flygplatsen för en peng
 

Canadien

Medlem
Jag brukar ha boardingpassen för hela familjen när vi reser, så Inga problem även om du får hela trippen på samma pass. Se bara till att din medresenär inte ser texten när du scannar bådas i securityn och boarding.
 
Toppen