Senaste nytt

Flygande mat i SAS business class

NotRyan

Medlem
Nu blev killen påtagligt full på planet, en tanke vore kanske att fixa fallskärmsavtal för fulla passagerare ;)

Du menar typ så här:

[HUMOR]
EXTRA! SAS installerar som första bolag i världen en fallucka i sina plan, syftet med denna är att kunna dumpa passagerare som uppnått en hög promillenivå, och som fortsätter vara oregerliga. Naturligtvis utrustar SAS dessa passagerare med flytväst och självutlösande fallskärmar.
[/HUMOR]
 

Dr. Miles

Expert
Du menar typ så här:

[HUMOR]
EXTRA! SAS installerar som första bolag i världen en fallucka i sina plan, syftet med denna är att kunna dumpa passagerare som uppnått en hög promillenivå, och som fortsätter vara oregerliga. Naturligtvis utrustar SAS dessa passagerare med flytväst och självutlösande fallskärmar.
[/HUMOR]

Går det kanske bra med stjärtdörren på ett MD-8x plan? ;)
picture00007.jpg
(Foto: Dr. Miles)
 

Alx

Medlem
Rimlighetsbedömning vid alkoholservering borde vara självklart.

Jag håller med om att ansvaret huruvida en resenär ska serveras alkohol eller inte faller på FA. Men i det här fallet antyds det ju indirekt att det var öl- och vinbuffén som var bekymret. Den är ju inte lika lätt att hålla koll på för FA. Jag tycker att det var ett bra initiativ av personalen att direkt plocka bort ölet och vinet i buffén när de blev uppmärksammade på problemet. Sen att det redan var försent kan de ju inte råda över.
 

Hall

Medlem
Men i det här fallet antyds det ju indirekt att det var öl- och vinbuffén som var bekymret. Den är ju inte lika lätt att hålla koll på för FA. Jag tycker att det var ett bra initiativ av personalen att direkt plocka bort ölet och vinet i buffén när de blev uppmärksammade på problemet. Sen att det redan var försent kan de ju inte råda över.

OK, den där indirekta antydan var för diskret för mig. När jag själv är i buffen och plockar på mina IC med SAS så är det ofta någon FA som är i närheten. Ibland tipsar de om någon bra chokladbit, frågar om jag behöver hjälp med espressomaskinen eller liknande. Men på Jumbooze flygning kanske de hade annat för sig.
 

FFS

Medlem
Du menar typ så här:

[HUMOR]
EXTRA! SAS installerar som första bolag i världen en fallucka i sina plan, syftet med denna är att kunna dumpa passagerare som uppnått en hög promillenivå, och som fortsätter vara oregerliga. Naturligtvis utrustar SAS dessa passagerare med flytväst och självutlösande fallskärmar.
[/HUMOR]
Skulle vara fint att dumpa nån mitt ute i Atlanten. Då har ju hen ett tag på sig att nyktra till. :eek:
 
Blev inte rubriken väldigt kul?
Kanske ett nytt grep för SAS man kastar ut maten , så den flyger.......... Eller är det bara jag som har trött humor.....
 
Toppen