Senaste nytt

Flyga till Malmö eller Köpenhamn?

De senaste sju åren har jag haft ganska många tjänste- och privatärenden till Malmö/Lund och har alltid flugit via CPH. Har aldrig behövt danska kontanter, öresundstågsbiljett är förköpt eller köpes i automat. Av alla fördelar är det en som sticker ut - lounge i båda ändar!
 

Stefan62

Medlem
De senaste sju åren har jag haft ganska många tjänste- och privatärenden till Malmö/Lund och har alltid flugit via CPH. Har aldrig behövt danska kontanter, öresundstågsbiljett är förköpt eller köpes i automat. Av alla fördelar är det en som sticker ut - lounge i båda ändar!

...och kanske det viktigaste av allt - upplevelsen, även om det bara är CPH!
 

Agö

Medlem
Jobbar i Malmö, bor i CPH. Skulle aldrig falla mig in att flyga från Malmö till Stockholm. Men förstår de som ska till andra delar av Skåne.
 

NotRyan

Medlem
Jobbar i Malmö, bor i CPH. Skulle aldrig falla mig in att flyga från Malmö till Stockholm. Men förstår de som ska till andra delar av Skåne.

Om man jobbar hyfsat nära någon station och bara ska till Stockholm, så är det ju smidigare att åka till CPH, men om jag skulle vidare inrikes i Sverige så skulle jag nog ändå åka från MMX, om jag nu inte har timmar på ARN som kan tillbringas i T5 Gold lounge.

Allt är beroende på hur det ser ut i just det aktuella fallet..

Mvh
/NotRyan
 

Agö

Medlem
Om man jobbar hyfsat nära någon station och bara ska till Stockholm, så är det ju smidigare att åka till CPH, men om jag skulle vidare inrikes i Sverige så skulle jag nog ändå åka från MMX, om jag nu inte har timmar på ARN som kan tillbringas i T5 Gold lounge.

Allt är beroende på hur det ser ut i just det aktuella fallet..

Mvh
/NotRyan

Ja, Arlanda har ju en del att jobba på transfermässigt.
 

perhall

Medlem
Jag är kanske den enda här på forumet som inte tycker det är jättekul att sitta i en lounge och dricka GT och läsa NYT. Men ändå. Är rätt ofta i Malmö el Lund och flyger alltid till CPH. Flygtåget tar inte längre tid än en taxi från MMX och man slipper "hallå, taxi, lägsta pris" + tåget är bekvämare. Fler avgångar om nåt inte funkar. Nyligen var 15.25 inställd CPH-ARN och jag blev raskt ombokad till 16.10. Mer att göra på CPH. Bilen från Hedins bil på MMX är ganska uttjatad. Etc.
Per
 
Toppen