Senaste nytt

Flyga till Malmö eller Köpenhamn?

twiggs

Medlem
På det företaget jag jobbar så får vi inte ens använda CPH om målet är Malmö/Lund, om det inte är så att det inte går en flight dit (dvs mycket sent i riktning Stockholm och i vissa fall helger). Precis som Jonas C säger så beror det på priset.

Detta har lett till att vissa medarbetare (som inte kör bil, inte är berättigade till Y/C-klass på flyg och därtill företagets extremt korkade policy om att inte använda Öresundståg) tvingas flyga GOT–ARN–MMX, eller i vissa fall THN–BMA–MMX, för att komma till Skåne. Heeeeeeelt absurt men vissa saker är huggna i sten. Däribland att CPH inte får användas vid inrikesresor om det inte förekommer undantag enligt ovan. Är inte helt ovanligt om jag hört rätt från vänner och forna kollegor som bytt arbetsplats.

Absurt, sa Bill. Jajjamän, sa Bull!!
 
Last edited:

agehall

Medlem
Vi gör alla våra egna prioriteringar. Men allvarligt (som mina barn uttrycker det) skulle du verkligen flyga till Kastrup om ditt slutmål låg 20 minuter från Sturup bara för att få "fullservice"?

Japp. Jag undviker regionala flygplatser om jag kan av flera orsaker. Inte minst att om det blir irrops är chansen mycket större att de löser det snabbt på en stor hub.
 

Stefan62

Medlem
Vi gör alla våra egna prioriteringar. Men allvarligt (som mina barn uttrycker det) skulle du verkligen flyga till Kastrup om ditt slutmål låg 20 minuter från Sturup bara för att få "fullservice"?

Absolut skulle jag flyga till Kastrup av alla anledningar som nämns i tråden. Ska jag till Skåne flyger jag alltid till Kastrup och har aldrig funderat över att det skulle vara något konstigt. Det är lite konstigt att SAS fortsätter att flyga till MMX - låt istället Malmö Aviation sköta det. SAS flyger ju till Ronneby och Ängelholm/Helsingborg så tillsammans med CPH är södra Sverige väl täckt.
 

Dr. Miles

Expert
Lite småjobbigt att ha utländska pengarna i fickan (om man flyger till Köpenhamn) när man reser inrikes dock.
Kreditkort kan man inte lita på 100%.
Nja, inte generellt - ofta lägre pris till CPH och transport från respektive flygplats tillkommer ju hur man än flyger.
Det är generellt. Om du kollar bl a Norwegian eller Malmö Aviation så Stockholm-Malmö v.v. är ofta billigare än Stockholm-Köpenhamn v.v.
 

Jonas C

Medlem
När SAS har rea så ligger priserna till Malmö från 399kr och uppåt. Billigaste som jag har hittat till Köpenhamn är 699kr. Samma gäller för ungdomsbiljett.
 
Toppen