Senaste nytt

Flyga SAS i ekonomiklass är katastrofalt dåligt

A380*G

Medlem
Ta och gå igenom SAS processen från böran till slut på 5 resor du gjort.
Du kan omöjligt vara tot. positiv med helheten.
SAS devis "det var bättre förr" lever starkare än någonsin.

Mvh

Den altid lika ödmjuke Airbus747

Har missat denna tråd. :)

Mina fem senaste flighter med SAS.

1. CPH-PVG i M aug 2012
Fick dricka och påfyllning innan middagen. En flaska vatten låg också i varje stol och väntade. Bra där SAS!
Maten helt ok, synd dock att de inte har val påstå rätter men som sagt. Smakade fint. Fick även två brödbitar direkt.
Såg en halv film, somnade sedan. Sov väldigt gott, bättre än på LH faktiskt. Vaknade 40 min före landning och missade därmed frukost (eget val). Flygvärdinnorna var trevliga och jag har inget att anmärka på. SAS överträffade mina förväntningar i M.

2. ARN-CPH i M aug 2012
Connecting flight till nummer 1. Tog lite vatten och läste tidningen. Besviken att man fick så lite vatten, men kvittade eftersom jag ätit i loungen innan. En standardflygning mellan ARN-CPH, varken mer eller mindre. Helt ok.

3. CPH-ARN i M jul 2012
Anslutningsflyg efter en longhaul. Var törstig som sjutton. Fick både vatten och kaffe så jag teg. :)
Grymt söt flygvärdinna. Alla ombord var trevliga. Nöjd när jag gick av planet.

4. PVG-CPH i C jul 2012
Uppgraderad med OT från M till C. Satt på 4D och blev behandlad som en kung. Service i nivå med vad man kan förvänta sig på ett Europeiskt bolag. Maten höll inte riktigt klassen, men desserten var bra. Plus till de små kockarna eller vad det där som går runt och serverar. Mycket nöjd trots maten.

5. LHR-ARN i M okt 2011
Weekend med Ms. A380*G i London tillsammans med hennes gamla londonvänner. Flighten full men vi hade ätit i loungen så vi sov nästan hela vägen båda två. Utvilad och nöjd när vi landade några minuter före tidtabell - som vanligt.


Edit: stavningskorrigering pga iPad.
 
Last edited:
Jag tycker personalen på SAS i merparten av alla mina flygningar har varit riktigt trevliga. Har nog bara varit två, tre gånger jag mött personal som inte vaknat på rätt sida. Då var det också bara småsaker, inget jag hängde upp mig på direkt. Känns som att folk är lite väl snabb att såga någonting, direkt allt inte fungerar till 110%.
 

wenne87

Medlem
Kommit fram till att jag nu borde vara den sista att gnælla, Vart ju uppgraderad på PVG-CPH och 2 dagar senare på CPH-BKK efter en snæll fråga om møjligheterna att flytta fram till extra så ser damen på mig, kikar på våra boardingkort, stryker øver stolsnummer och vips rad 17!

SERVICE och jag kommer i fortsættninge boka eco extra på longhaul! På hemresan vart vi ombokade på LH:s gamla 747 utean IFE, kompades 100 euro før besværet!
 
På senare tid har jag hört att man numera börjat ta betalt för snacksen mellan måltiderna, rent absurt enligt mig. Å andra sidan är väl SAS Economy på långdistans kanske den sämsta produkten på marknaden, gällande mat, IFE
och service. Flygvärdinnorna är hur otrevliga som helst, i alla fall de flesta. Flög SAS ORD-CPH helt förfärliga.
Citerar:
-Kan jag få vatten? frågar gillarattflyga
-Nej, du fick en flaska vatten när vi startade. svarar SAS flygvärdinnan
 

Johan_G

Medlem
Jag säger bara Iberia, precis allt i deras A346:eek:r är slitet, kass och färdiganvänt. Obekväma stolar som inte funkar som de ska (nackstöd halkar ner etc.), IFE består av flimrande skärmar i taket, har man otur fungerar inte den närmsta, hopplös mat. Dock får man fri dricka, även alkohol men jag hade gärna bytt bort det mot att kunna sitta ordentligt och att ha något att göra. Man hinner bli rejält trött på livet under sträckan MAD-SCL.

Sas personal kan ju visserligen vara ena riktiga ärkebitchar ibland men för det mesta upplever jag dem som trevliga, hjälpsamma och rutinerade. Vissa av dem har ju till och med humor.
 
Last edited:

Homer

Medlem
Jag säger bara Iberia, precis allt i deras A346:eek:r är slitet, kass och färdiganvänt. Obekväma stolar som inte funkar som de ska (nackstöd halkar ner etc.), IFE består av flimrande skärmar i taket, har man otur fungerar inte den närmsta, hopplös mat. Dock får man fri dricka, även alkohol men jag hade gärna bytt bort det mot att kunna sitta ordentligt och att ha något att göra. Man hinner bli rejält trött på livet under sträckan MAD-SCL.
.

Just därför att de är utslitna ska de renoveras, 343orna ska till skroten och ersätts med nya 330or med början nästa månad.

SAS däremot renoverar inget och skaffar inget nytt (jo ett), istället för nya plan leaser man sådana som LAN
gjort sig av med(!)
Men det blir säkert en förbättring i businessklass i alla, där SAS nuvarande säten motsvarar det andra bolag erbjuder
i Premium Ecomony (till 1/3 av priset)
 
Toppen