Senaste nytt

Flyga SAS Business utan att bli ruinerad?

Jonas C

Medlem
Ett av mina mål för 2015 är att få testa SAS nya Business Class kabin på long haul, och då det ser ganska tomt ut på mina poängkonton så är betald biljett det enda realistiska alternativet då jag inte känner för att chansa med OptionTown.

SAS Business Class priser har dock en tendens att vara väldigt dyra och då man i de flesta fall kan flyga Turkish Airlines för en bråkdel av kostnaden. Jag har dock läst i en del trådar att resor med utgångspunkt i övriga Europa brukar vara billigare än från Skandinavien, och då man lätt kan positionera sig för någon tusenlapp så blir det en mer lönsam affär.

  • Varifrån vill du börja din resa? Varsomhelst i Europa
  • Var är din destination? Varsomhelst i SAS långdistansnät
  • När vill/behöver du resa ut? Julen 2015
  • När vill/behöver du komma hem? Någonstans efter nyår 2016
  • Hur länge vill du vara borta? 10-14 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Business Class
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? SAS
  • Vad är din budget? (per person) 10-15000kr
  • Vad är det viktigaste för dig? Att flyga SAS nya Business Class
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

För tillfället är jag inte medveten om att SAS kör några kampanjer från Europa, så jag är mest nyfiken på hur man kan gå tillväga för att få en billigare Business biljett.
 

AABack2ARN

Medlem
Med tanke på att du "enbart" är ute efter den nya kabinen så skulle mitt förslag vara att du avvaktar såpass länge att risken för besvikelse på grund av equipment change hålls till ett minimum. Kanske när samtliga A330s är uppgraderade eller så.
 
A

Aurora

Guest
Med tanke på att du "enbart" är ute efter den nya kabinen så skulle mitt förslag vara att du avvaktar såpass länge att risken för besvikelse på grund av equipment change hålls till ett minimum. Kanske när samtliga A330s är uppgraderade eller så.

Enig, men innen 2016 skal det meste ha blitt oppgradert. Forsinkelser kan selvsagt skje, men :)
 

Jonas C

Medlem
Med tanke på att du "enbart" är ute efter den nya kabinen så skulle mitt förslag vara att du avvaktar såpass länge att risken för besvikelse på grund av equipment change hålls till ett minimum. Kanske när samtliga A330s är uppgraderade eller så.
Jo det var nog därför jag tänkte att man kunde lägga resan till slutet av året då renoveringen i stort sett bör vara färdig.
 

Dr. Miles

Expert
Du kan alltid kombinera en fare på utresan och en annan fare på hemresan.
Stockholm-Hong Kong via Köpenhamn och Beijing/Shanghai kostar ca 16.600 SEK inkl. skatter om du flyger Business class ena vägen (Z klass) och SAS Plus (P klass) på hemvägen.
Priset ovan är från Stockholm så du behöver inte något positioneringsflyg.

Det är verkligen synd att det inte går att kombinera med Austrian dealen och SAS fare:n. Annars hade du kunnat boka allt i Business class runt 15.000 SEK inkl. skatter.
http://www.businessclass.se/forum/t...an-airlines-från-15-300-sek-inkl-skatt.10763/
SAS fare tillåter kombination med Austrian (OS) fare men Austrian fare tillåter inte kombination med SAS (SK) fare.

För övrigt kombination av Austrian dit (via Wien&Bangkok) och SWISS hem kostar ca 14.700 SEK inkl. skatter i Business class till Hong Kong.
 

fcx

Medlem
Med det tidsspannet borde det väl vara möjligt att plocka in de poäng som krävs kan tyckas :p
Kina är väl den destination som har lägst pris? Spännande att se vad som händer med Hong Kong, blir det dålig beläggning kanske man gör en "introduktions-rea"?
 
Toppen