Senaste nytt

Flyga med vapenväska?

Charlie D

Medlem
Jag äger varken vapen eller vapenlicens. Skulle ju iofs kunna skjuta suddgummin med gummisnodd på någon, men det blir svårt att döda med det som vapen. (Och det kräver ingen vapenväska heller...)

Okej...då måste jag erkänna att jag är aningens nyfiken på vad Du ska med en vapenväska till?
 

hanson

Medlem
Har köpt flera tillbehör i området och alltid från USA (som känns kinkigast). En tom väska öppnas på nolltid och då åker det vidare. Däremot kan det klassas som specialbagage pga dimensioner = dyrare att frakta.
 

agehall

Medlem
Ah, där sa du något @hanson! Dimensionerna kan knäcka hela affären, iaf den här gången. :( Jag får nog grotta ner mig lite i detaljerna i helgen och se ifall det fortfarande är aktuellt eller om det bara är att glömma.

Möjligen kan man ju skicka hem skiten också, men det lär ju inte heller vara gratis och då kan jag lika gärna köpa något i Sverige.
 

hanson

Medlem
Hamnade själv i problem i somras när jag köpte en odelad läskstång i Texas. Hade redan max antal bagage, och den gick inte in i någon av väskorna. Ett vapenfodral hade i det fallet inneburit specialbagage. För mig löste det sig så att kompisens pappa kunde ta med den gratis på sitt AAA Platinum. Den möjligheten kanske inte alla har iofs ... men även om det löste sig blev det massa besvär ändå. Kostnaden för läskstången där var 200 spänn, och i lokala handeln i Sverige ca 400.
 
Toppen