Flyga med sex bärbara datorer i handbagaget till Oslo

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av johanolsson, 15 Maj 2012.

1. johanolsson

johanolsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Reser till Oslo på tisdag och behöver ta med mig sex bärbara datorer till och från Oslo, detta för jobbets räkning. Flyger med SAS från ARN till OSL.

Tror ni att det blir problem? Någon som har erfarenhet av detta? Tullproblem? Tanken har slagit mig att checka in, men varenda varningsklocka i huvudet tjuter så fort jag tänkt i mer än 3 sekunder.

Tips?

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan väl alltid försöka packa ner dem i en trolley väska och ta med ombord?

3. joemume

joemume Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja 8 kg är det ju inte.... :) Checka in laddarna till datorerna och ta en carry-on som är lite i största laget så borde det gå. Jag skulle dock vilja filma sekvensen när du går genom säkerhetskontrollen på ARN T5... :cool:

1 person likes this.
  4. Johannes

Johannes Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det lär ju väga förmycket som handbagage, checka in det är inga problem....Checkar ofta in datorn i bagaget, paxka det bara i en vanlig väska

5. Jag har flugit med 85 iPhones i handbagaget och det var inget problem.

8 personer gillar detta.
  6. Var det då när du flög hem med SWISS?

7. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har flugit med 4 stycken utan problem.

8. johanolsson

johanolsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det får bli handbagage, visst är det >8kg, men det får gå.

Då gör vi så här,

HÄRMED INBJUDS ALLA PÅ BUSINESSCLASS.SE IN TILL EVENTET -

Johan Olsson retar upp en hel säkerhetskontroll

Den 21:a maj, ca 11:45 kommer jag, Johan Olsson, att befinna mig vid säkerhetskontrollen på ARN T5. Jag kommer, som alltid, att bära kostym och fluga. Vid detta klockslag börjar uppackningen av mina sex (6) bärbara datorer.

Den BusinessClass.se-medlem som befinner sig på plats har min tillåtelse att filma, ta foton, och skrika hejaramsor medan jag gör detta. Efteråt kommer jag behöva något att dricka, ni är då välkomna att följa med på detta. Sedan hoppar jag ombord flight SK861.

Skulle det vara fler än fem stycken som dyker upp lovar jag att under denna tid ta emot önskemål på sånger, som kommer att sjungas alltmedans detta går av stapeln.

Hjärtligt välkomna!

Last edited: 15 Maj 2012
    14 personer gillar detta.
  9. Min bekanta som hade massor av Okamotos kondom från Japan fick extra screening. :rolleyes:

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!