Senaste nytt

Flyga med hund - vilka bolag är bättre än andra?

Dr. Miles

Expert
ANA har gjort bort sig.
Chihuahuan som de tog hand om under resan dog av värmeslag. (händelsen var i12 aug)

ANA skrev:
■夏季期間のご注意
夏季期間は気温の高い日が続きます。外気温の影響や反射熱などにより、駐機場および駐機中の貨物室が外気温に比べて高温となる場合があります。また航空機への搬送、搭載、取り卸ろし時などは、短時間となるよう留意しておりますが、ペットが暑い外気にさらされます。
さらに出発後にペットをお預かりする貨物室内は、駐機中の外気温の影響等により、空調の効果が現れるまでの間、高温が続く場合がございます。
8月12日には、羽田空港-離島路線においてお預かりしたペット(チワワ)が熱中症とみられる症状で死亡するケースが発生しております。
当社と致しましては、本件を重く受け止めており、これまでの対応に加え、お客様のご希望に応じて保冷剤の設置や給水器の貸出しなど、 これまで以上に対策を図るとともに、再発の防止に向け、万全を期してまいります。
ANA ペットらくのりサービス【国内線】/各種ご案内│航空券│ANA国内線
 

Palazzi

Medlem
Mycket humana priser må jag säga. Finnair ligger väl på samma priser i Kabinen, men är mycket högre för Cargo. Nu brukar jag inte flyga med hund, men trevligt att möjligheten finns.
 
A

Aurora

Guest
Mycket humana priser må jag säga. Finnair ligger väl på samma priser i Kabinen, men är mycket högre för Cargo. Nu brukar jag inte flyga med hund, men trevligt att möjligheten finns.

For å sammenlikne, en hund kostet før 80 EUR i cargo... Nå koster det 40 EUR :) De har halvert prisen. Er skikkelig happy!
 

Vaniljvodka

Medlem
Jag har bara flugit inom Europa med hund, flighter på max tre timmar. Nån som har erfarenhet av att ta med hunden på long-haul? 9 timmar känns lite långt utan att de ska få lätta på trycket. Gissar att hundarna i lastutrymmet kanske kissar lite ifall andan faller på, men jag har en liten hund som får flyga i kabinen och där lär det ju inte gå att lösa.
 

peterock

Medlem
Jag har bara flugit inom Europa med hund, flighter på max tre timmar. Nån som har erfarenhet av att ta med hunden på long-haul? 9 timmar känns lite långt utan att de ska få lätta på trycket. Gissar att hundarna i lastutrymmet kanske kissar lite ifall andan faller på, men jag har en liten hund som får flyga i kabinen och där lär det ju inte gå att lösa.

Vuxna hundar gör gärna inte på sig i buren, de håller sig! Även under de längre flygningarna upp mot 17-18 h.
Se till och rasta dem ordentligt innan.
 
A

Aurora

Guest
Jag har bara flugit inom Europa med hund, flighter på max tre timmar. Nån som har erfarenhet av att ta med hunden på long-haul? 9 timmar känns lite långt utan att de ska få lätta på trycket. Gissar att hundarna i lastutrymmet kanske kissar lite ifall andan faller på, men jag har en liten hund som får flyga i kabinen och där lär det ju inte gå att lösa.

Jeg fløy med en liten 9 uker gammel valp fra Oslo via München til Montreal. MUC-YUL tok nesten 8,5 timer. Du har valpen i en Sherpa-bag, hvor du putter avispapir i bunn også har du "wetpads" oppå. Det ser ut som ull, men er en form for superabsorberende materiale. Når hunden tisser på dette så suger wetpads'ene til seg fuktigheten, og fører den ned til avispapiret. Det er ikke så mye som kommer ut av en slik liten valp, så for meg var det inget problem på turen. Valpen lå og sov stort sett hele vegen, og det ble hverken lukt eller noe. Fikk den til å gå "nr 2" før vi satte oss på flyet :) Så det er ikke noe problem, med mindre du har en voksen hund med angst for å være i bur lenge :)
 
Toppen