Senaste nytt

Flyga med barn på Qatar

LarsCph

Medlem
Jeg kom til at overveje seating på turen København til Doha - det er den sene tur fra København kl 21.30 med ankomst i Doha tidligt om morgenen - lige nu har vi række 2 både ud og hjem sådan her

Skærmbillede 2016-12-26 kl. 20.29.50.png

Min datter ved vinduet på A og jeg på E. Mest fordi jeg plejer at sidde på række 2-3A/K når jeg rejser alene. Men jeg tænke at række 6 måske kunne give mening fordi der alligevel ikke er så meget at se ud på og fordi vi så ville have det lidt for os selv der bag i flyet. På den anden side er det tæt på lavatory - og ved boarding kan man sidde og vinke til den samlede mængde economy class passagerer som boarder. Og hvad med støj fra economy (infants i basinette). Min datter er 5,5 år når vi flyver og skal nok mest bare sove på turen ned til Doha. Er der nogen som har siddet række 6 og som kan sammenligne med længere fremme?

Anden tanke: Hvordan er serveringen på det sene fly - er der en fuld middag eller kun snacks? Uanset spiser vi nok middag i Kastrup (MASH) da fruen flyver samme dag med det tidligere Qatar Airways fly og så kan vi følges ad til lufthavnen, check-in, osv.

Turen hjem er en dagtur og dér er det vinduesplads som gælder. Mellem Doha og Dubai sidder vi sådan her

Skærmbillede 2016-12-26 kl. 20.30.01.png


Edit - fandt denne her: 787: What's the deal with Row 6? - FlyerTalk Forums jeg tror måske bare vi bliver på række 2.....
 
Last edited:

Gus

Medlem
Jag har aldrig testat rad 6 men om ditt barn är så pass stort så hade jag nog inte bemödat mig att sitta där efter att ha läst länken från Flyer Talk. Jag själv kommer dock sitta där om vi reser någon mer gång med Qatar business eftersom vår dotter på 1 år är lite busig och gillar att leka runt. Plus att det verkar lite mysigt med en egen liten "kabin" :). Angående ekonomi-passagerarna som går förbi så tycker jag det kan vara lite skoj att dricka skumpa och heja på ekonomipassagerarna! :D (med glimten i ögat)

Angående maten, när vi åkte från Bangkok kl. 01.30 på natten fick vi välja mat från en mycket trevlig "night menu". Det fanns soppa, varm macka, en supergod indisk rätt, sallad, stekt ris med anka, någon efterrätt och lite annat smått och gott. Generellt sett har Qatar väldigt hög kvalitet på deras indiska mat samt frukosten tycker jag (deras fattiga riddare är godare än på brunch-ställena i Stockholm).

Du får inte missa att ta en Old Fashioned på planet, den var magiskt god! Jag tom övergav mina obligatoriska GT tillförmån för Old Fashioned.
 

pep

Medlem
På en eller anden måde er det lettere/bedre at håndtere spædbørn/børn på economy class? Især hvis man får en hel sektion op mod galley med bassinet..
 

LarsCph

Medlem
Angående ekonomi-passagerarna som går förbi så tycker jag det kan vara lite skoj att dricka skumpa och heja på ekonomipassagerarna! :D (med glimten i ögat)

Ahja - det er selvfølgelig rigtigt. Eneste udfordring her er, at vi flyver fra København hvor der stadig ikke serveres alkohol ved gate (sådan var det stadig i November).

Du får inte missa att ta en Old Fashioned på planet, den var magiskt god! Jag tom övergav mina obligatoriska GT tillförmån för Old Fashioned.

Tak for tippet - den må jeg huske at prøve!
 

LarsCph

Medlem
På en eller anden måde er det lettere/bedre at håndtere spædbørn/børn på economy class? Især hvis man får en hel sektion op mod galley med bassinet..

Det syntes jeg nu egentlig ikke. Jeg har prøvet både economy (da min datter var under 1 år) og business. Jeg syntes uden undtagelser at det er uendelig meget nemmere og bedre på business med små børn i forhold til economy. Jeg nyder dog også godt af, at hun rigtig godt kan lide at flyve og faktisk altid har opført sig eksemplarisk, hun løber ikke rundt eller noget.
 
Toppen