Senaste nytt

Flyga med barn på Qatar

LarsCph

Medlem
Børn og Qatar Airways fungerer super fint i business. Jeg har ikke prøvet Thai, men vi følte os absolut velkommen sidste år hvor vi rejste med vores datter på 3 år. Der var flere andre børnefamilier med i øvrigt.

Hvis det er nat-fly hvor I bare skal sove tror jeg 6 EF er ret fint. Hvis det er er dagfly hvor I spiser undervejs så ville jeg nok flytte til række 2-3-4. 3-4 hvis I vil sove og have fred fra galley'et. Jeg ville hvis jeg var 2 voksne og 3 børn måske prøve noget med 2A, 2E, 3A, 3E (barnet på 1 år er uden eget sæde?) og så sætte de to store børn ved vinduerne. Man kunne også overveje at tage E/F midtersæderne på række 2+3 og så sidde "på kryds" med en voksen på 2E + 3F. Men tænker at med de ret store børn vil de måske sætte pris på at have deres egen "hule" ved vinduerne.
 

Gus

Medlem
qatar.PNG

Jag lånar tråden då jag också ska resa med ett barn på Qatar. Vi åker till Bangkok i november med vår då 11-månaders dotter. Vi har bokat baby bassinet på alla 4 sträckorna och på vägen till Bangkok har vi (min fru, jag och vårt barn) fått platser bredvid varandra på båda flighterna. Men på vägen hem ser det ut såhär. Jag har frågat både den engelsktalande och svenska kundservicen om jag inte kan få sitta bredvid min fru och barn på plats 1 F, och flytta personerna på 1 E & F till 3 E & F. Men det är bara incheckningspersonalen som kan ändra detta säger de. Lite konstigt kan jag tycka, borde man inte kunna ordna så att familjer i samma bokning kan sitta tillsammans om man frågar 9 månader före avresa?

Hur hade ni gjort? Behållit ovanstående seating och chansat på att jag vid incheckning får plats 1F? Jag funderar annars på att sätta oss lite avskilt på plats 6 E & F redan nu för att säkerställa så att vi sitter bredvid varandra. Dock kan vi inte då få bassinet (jag vet inte hur pass stor nytta man har av det, har aldrig flugit med ett barn tidigare?).
 

Kricka

Medlem
@Gus Nu är det ett antal år sedan jag flög med små barn men bassinet är väldigt
bra när barnen är små, framförallt på nattflyg då det ger både barnet och för-
äldrarna möjlighet till sömn. Sömn kan ju vara en "bristvara" när barnen är små..!
 

LarsCph

Medlem
@Gus - Jeg forstår egentlig godt at Qatar Airways ikke vil flytte passagerer som allerede har valgt sæde, det ville jeg for eksempel selv ikke syntes var særlig fedt. Hvis det er et par som sidder på 1EF - og det er der vel en risiko for - så er det ikke sikkert at de lige er til at flytte. Mere sandsynligt er nok at du kan bytte plads med 2K. Der er jo ret god plads i sæderne så det kunne være en mulighed at vælge at ligge sammen med datteren (evt på skift) og så sidde 3 FK eller lignende. Jeg syntes jo man har bedre kontakt til den som sidder på den anden side af gangen end hen over midtersæderne. Specielt hvis man skal "række" baby til den anden så er kanten mellem de to sæder faktisk ret høj og der ville jeg syntes det var nemmere man kunne rejse sig op i gangen i stedet for.

Om det er en fordel at sove sammen med barnet er jo også efter hvordan hun sover. Jeg fløj hjem fra Mauritius via Dubai på Emirates i business med vores datter da hun var knap 12 måneder. Vi havde seating med bassinet, men på vej hjem ville hun ikke rigtig sove dér. Så lå jeg sammen med hende fra Dubai til København i stedet for og det fungerede faktisk fint. Men selvfølgelig hvis man kan få barnet til at sove i bassinet'en så er det ret godt.

Så det er svært at svare på spørgsmålet :) Det er ikke let at vide om man får glæde af bassinet eller ej på forhånd tror jeg. Men hvis I vælger at sidde på andre pladser så overvej hver side af gangen typ F-K. På 6 EF skal du stadig rundt om stolene for at komme om til den anden - hvor eneste fordel er at man sidder lidt afsides hvis man er bange for at forstyrre. Jeg har dog ikke oplevet det som noget problem overhovedet at sidde fremme i kabinen hverken med børn, eller som enlig rejsende med andre børnefamilier i kabinen. Der er god plads og luft - og hvis man lægger sædet ned for at sove har man fint med ro.
 

Gus

Medlem
Jeg forstår egentlig godt at Qatar Airways ikke vil flytte passagerer som allerede har valgt sæde, det ville jeg for eksempel selv ikke syntes var særlig fedt.
Qatar hade blockat 1K för en eventuell bassinet. Det jag tycker Qatar borde göra är att också blocka 1F för en ev partner till personen i 1K. Annars resulterar det i en massa spring. Som nu i vårt fall kommer jag och min fru springa kors och tvärs mellan plats 1 K och 3 K och skapa en allmän oreda i kabinen.

Der er jo ret god plads i sæderne så det kunne være en mulighed at vælge at ligge sammen med datteren (evt på skift) og så sidde 3 FK eller lignende. Jeg syntes jo man har bedre kontakt til den som sidder på den anden side af gangen end hen over midtersæderne. Specielt hvis man skal "række" baby til den anden så er kanten mellem de to sæder faktisk ret høj og der ville jeg syntes det var nemmere man kunne rejse sig op i gangen i stedet for.
Det var ett bra tips! :)

En annan fråga. Jag har beställt "baby meal" till min dotter. Någon som vet vad den innehåller? "Baby mealet" står inlagt under mitt namn i bokningen. Detta innebär väl inte att jag endast får välling att äta och dricka på hela resan? :confused: Det kanske är så att man inte kan lägga in matbeställningar på infants?
 

LarsCph

Medlem
Har du bestilt baby meal til dig selv? Jeg mener bestemt at de "automatisk" tildeler babymeal til infants - sådan husker det jeg fra da min datter. Eventuelt bør du nok ringe til dem og sikre at du ikke også får grød serveret sammen med din datter :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Frobbert

Medlem
Vi reste med våra twins i somras Sthlm-Mumbai t.o.r., de var bara 2 månader. Flygningarna gick kanon, cabin crew var framme och stoppade in nappen på twinsen så fort de pep till. I business hade vi typ 2 CC helt dedikerade till twinsen :), även kaptenen hörde ryktet om att 2 nyfödda tvillingar fanns ombord, så han kom bak och hälsade och frågade om han fick ta kort på killarna då de låg i samma bassinett. Så servicen kan man inte klaga på. Föräldrarna kunde avnjuta en trevlig lunch i lugn och ro med tanke på att vi hade 2 CC nannys ;)
IMG_4500.JPG


Vi spenderade några timmar i familjedelen i loungen, även det var mkt smidigt, fick en egen stor soffgrupp. I anslutning fanns stort skötrum med mikro, sterilisator, blöjor ,vipes, m.m.

Overall, det var kanon att flyga med barn i business med Qatar!
 

Gus

Medlem
Angående mat på planet till vår 10-månaders. Jag har lagt in att jag vill ha baby meal under "meal preference". Var detta rätt gjort? Jag vill alltså att mitt barn ska få baby meal och jag vanlig mat. Eller får mitt barn automatiskt tilldelat baby meal även fast man inte beställer det?
 

LarsCph

Medlem
Angående mat på planet till vår 10-månaders. Jag har lagt in att jag vill ha baby meal under "meal preference". Var detta rätt gjort? Jag vill alltså att mitt barn ska få baby meal och jag vanlig mat. Eller får mitt barn automatiskt tilldelat baby meal även fast man inte beställer det?

Du skal ikke vælge baby meal til dig selv - det tror jeg ikke du bliver glad for :)

Når baby er booket som infant burde de helt automatisk sørge for infant mad. Hvis du vil være helt sikker så ring til dem!
 
Toppen