Senaste nytt

Flyga LCC Bangkok Don Mueang-Phuket t/r

TjudöBoy

Medlem
Är det någon som har erfarenhet av Nok Air, Thai Smile eller Air Asia mellan Bangkok Don Mueang och Phuket?
Känns lite som "hål i huvudet" att betala för en Business class biljett för en så kort sträcka som Bangkok-Phuket.
 

Impendill

Medlem
Har flugit Air Asia på den sträckan ett par gånger.
Har alltid lagt till för att få lite extra benutrymme vid nödutgången.

Det har fungerat felfritt och jag flyger gärna med dem igen.
 

pep

Medlem
Jeg har fløjet med alle 3. Var i Don Muang i sidste uge. Nem, hurtig lufthavn. Der er gratis hurtig-bus (50 minutter) mellem Don Muang (DMX) og Subavabhumi (BKK) som giver en fantastisk udsigt over Bangkok (Tollway, elevated), blot skal man vise en flybillet fra den lufthavn man skal flyve fra
 

chazzie

Medlem
Jag har åkt Thai Air Asia mellan Suvarnabhumi och HCMC (på den tiden Don Mueang stod under vatten) och jag har inget att klaga på, Det är som sagt LCC, men inte i Ryanair-stuk med jinglar som spelar när man landar, lotteriförsäljning osv. Billig transport från A till B är vad man får, men utan att landa i grannsocken!
 
Har flugit med Air Asia ca 5 gånger, men dock aldrig mellan Bangkok och Phuket. Oftast har det gått bra, men på ett flyg mellan Bali och Singapore fick jag inte maten jag hade förbeställt och betalt för på deras hemsida utan jag fick välja något annat till samma pris. Jag har även hört att de har en tendens att bli mer och mer försenade under dagens lopp och därför bör man, om möjligt, välja första morgonflyget.
 
Har en god vän som jobbar som Purser på Thai AirAsia. Har flugit med dem kanske ett 20-tal gånger. Bokar man i god tid kan man få riktigt bra priser. Enkelt och smidigt när man ska ta sig från A till B i Asien. De flyger genomgående med Airbus 320, nya och fräscha plan. De får med jämna mellanrum leverans av sprillans nya plan. De har blivit utsedda till världens bästa LCC enligt Skytrax (om man nu kan lita på dem...;)) 5 år i rad.
 

tob

Medlem
Min erfarenhet av AirAsia Langkawi - Singapore via Kuala Lumpur för typ 5 år sedan då första flyget var försenat så att vi missade anslutningen i KL (bokat som två enkla vilket var enda sättet att boka på):
- SMS på morgonen om att vi inte behövde åka till flygplatsen lite senare så att vi fick några timmar till på beachen.
- Gratis och enkel ombokning till nästa plan KL-SIN
- Kompensation i form av värdecheckar att använda på AirAsia för förseningen.
Klart över förväntan!
 

Göran C

Medlem
Flugit flera gånger med grupper med Air Asia mellan Bangkok och Yangon. Bara goda erfarenheter av bolaget. Betalade då extra för platser längst fram i planet vilket jag tycket var prisvärt.
 

David

Medlem
Tiden går, det börjar bli ett tag sedan jag flög Air Asia SIN-DPS-KUL-HKG för F1, en slö vecka på Bali och ett kik på Petronas towers... 2009 var året. Var väldigt nöjd med flygningarna med tanke på priset. Fräscha plan och trevlig personal. Köpte nödutgångsplatser samtliga flygningar vilket kostade runt 50-lappen vill jag minnas och väl värt pengarna.
 
Toppen