Senaste nytt

Flyga First i Asien max 2000 miles - mest bang för the buck? före enhancement den 28:e

jumbooze

Medlem
Hej,
Jag har planer på att vara i Asien i slutet på november och vill passa på att testa lite OW F och har 30000 avios att spendera på "kul saker", jag har tittat på HKG-BKK men de flyger bara CX F på lördagar vad det verkar. Ser även HKG-PEK på en dag som funkar men den känns "tråkig", har någon något roligare förslag?

Skulle gärna vilja se Cathays lounger i HKG men kan flyga ut från NRT/HND också.
Det handlar alltså att boka innan enhancement slår till :D

Så som sagt, finns det något roligt att boka här? Tips emottages med varm hand!
 

jumbooze

Medlem
Då tiden springer iväg så satte jag en bokning PÅ HKG-PEK, under 200SEK i avgifter om jag vill avboka längre fram...
77W i First blir nog bra även om det är kort flygning.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har hittat Hong Kong -> Tokyo Haneda med Cathay Pacific i First class för 30.000 avios + 189 SEK med avgång i november.
Avbokning kostar 350 SEK (per person) eller lägre om skatterna är under 350 SEK. Så max jag förlorar är 189 SEK förutsatt jag avbokar senast 24 timmar före avgång.
 
HKG-TYO eller omvendt! JALs First Class lounge på Haneda er også rigtigt lækker.

Edit: Det er naturligvis Cathay Pacific First Class
 

Dr. Miles

Expert
Jättesvårt att hitta men New York JFK - Vancouver med Cathay Pacific i First class kostar endast 37.500 avios + ca 300 SEK.

Jag har hittat en plats på 1 maj om någon råkar att vara i New York. :)

CX0889 Cathay Pacific Airways F1, C6
1 Maj 21:55 New York JFK
2 Maj 00:45 Vancouver
 

Dr. Miles

Expert
Inte billiga skatter&bränsletillägg men Frankfurt-Doha med Qatar Airways i Business class på Airbus A350 kan vara ett alternativ.
25.000 avios + ca 2.000 SEK per enkelresa
 

henrik l

Medlem
Cathay är ju ökända för flygplansbyte, åtminstone på de kortare sträckorna. Vet inte hur det ser ut på HKG-PEK. Men till Taipe och Bangkok vet man aldrig. Senast var jag bokad i eco+, blev planbyte och jag hamnade i business:D Hittar du en flight HKG-TYO så slå till. Tycker att the Wing First är en riktigt bra guldkortslounge, i likhet med Galleries first, men som en renodlad förstaklasslounge håller den inte riktig om man jämför med vad som erbjudas på andra håll. Men den är väl värd ett besök.
 

Dr. Miles

Expert
Nu kostar Hong Kong-Tokyo med Cathay Pacific i First class 40.000 avios per enkelresa.
Business class är samma pris som förut. 20.000 avios per enkelresa.
 

Dr. Miles

Expert
En av de bästa användning av avios efter förändringen är nog att boka bonusresa inom 2.000 miles i Business class. Det kostar 20.000 avios per enkelresa.

T ex Istanbul, Aten, Bucharest, Delhi, Mumbai, Bengaluru-Doha med Qatar Airways är under 2.000 miles
Vissa avgångar till Aten och Bucharest flygs dock med Airbus A320.

Synd att Doha-Male, Seychelles är lite över 2.000 miles.
 
Toppen