Senaste nytt

Flyga första klass med partner och barn i ekonomi?

Tostarp

Medlem
Jag är just nu på resa i Asien med familj. Jag och hustrun flyger C och barnen i Plus. Ser inget fel i det. Alla är nöjda...:)
 

JohanA

Medlem
Jag förstår inte vad jantelagen har med denna frågeställning att göra. Det handlar ju om hur man behandlar sina familjemedlemmar inom familjen. Det handlar inte om någon avundsjuka utan om respekt för varandra.
Så du menar att min sambo inte har respekt för mig för att jag åkte Y när hon åkte C?
Det är väldigt lågt att sitta bakom ett tangentbord och döma människor man inte känner och inte ens har träffat.
 

Alf

Medlem
Så du menar att min sambo inte har respekt för mig för att jag åkte Y när hon åkte C?
Det är väldigt lågt att sitta bakom ett tangentbord och döma människor man inte känner och inte ens har träffat.

Du behöver inte ta det så allvarligt, det är naturligtvis upp till er hur ni gör. Är familjemedlemmarna med på det hela är det väl Ok. Jag bara säger hur jag skulle ha gjort eller rättare sagt inte gjort. Men att påstå att det har något med jantelagen att göra håller jag inte med om, den handlar ju om avundsjuka.
 

JohanA

Medlem
Du behöver inte ta det så allvarligt, det är naturligtvis upp till er hur ni gör. Är familjemedlemmarna med på det hela är det väl Ok. Jag bara säger hur jag skulle ha gjort eller rättare sagt inte gjort. Men att påstå att det har något med jantelagen att göra håller jag inte med om, den handlar ju om avundsjuka.
Där kom pudeln. Din ursäkt godtas.

För övrigt handlar jantelagen inte bara om avundsjuka utan även om att alla ska ha det lika och inte sticka ut från mängden.
 
Toppen