Flyg till USA med 5 pers,uppgradering

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av chrloc, 13 Maj 2016.

1. chrloc

chrloc Medlem

Hej!
    Ska flyga till LAX och sedan hem från SFO
    Familj: 2 vuxna, 3 barn (8, 12,14 år)
    Vi har EuroBonus-poäng:
    Jag 40.000 p
    Min man 50.000 p
    Dottern 39.000 p
    Två söner: 0 p
    Önskar uppgradering från SAS Go till Plus, helst för alla 5, men annars ok för 2 pers.
    Hur skulle ni boka?
    Hela resan på en av personerna eller dela upp den på två bokningar=Större chans att en bokning får upgrade?
    Andra tips?

2. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag var 14 var jag glad om jag ens hade en piggelin! :p

Om jag minns rätt kan man inte delbetala en hel bokning med poäng från olika konton. Alla poäng måste komma från en och samma person.

Kan väl rekommendera att titta på Uppgradera din flygresa - SAS
    Om du använder dig av den kan jag berätta att dessa två personer på forumet i alla fall har fått igenom följande uppgradering: Plusgrade: Rapportera dina bud | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

ARN - LAX
    Den: 12/05/16
    Go->Plus
    Status: EBD.
    Antal: 1 person.
    Kostade: 15005 points per person.
    Bid strength: Poor

Antagligen kostar detta något liknande för er om du skulle ha alla i samma bokning.
    Då kommer du eller din man kunna uppgradera en av er om ni har varsin bokning.

SFO - CPH
    Den: 04/05/16
    Go->Plus
    Status: EBB
    Antal: 2 pers.
    Kostade 15005 points per person.
    Bid strength: Poor

Om du tar:
    två personer på en bokning i ditt namn och tre personer på en bokning i din mans namn, borde du kunna uppgradera båda era bokningar för ~15000 p per person. Den person som är inloggad på uppgraderingen är det vars poäng som förbrukas.

3. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dela upp på två och testa Plusgrade, alternativt uppgradera alla fem vid gate för poäng om det finns platser kvar.

4. Det finns ju rätt så bra priser i Plus annars, runt 6000 kr/vuxen. Google Flights

Huvudregeln är ju att boka i den klass du vill åka i :)

Dreamliner, Svenska73, agehall och 1 annan gillar detta.
  5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Exakt så. Du kan inte räkna med att du lyckas uppgradera 5 personer vid gate på dessa linjer. Så boka den kabin du vill resa i eller bered dig på att bli besviken.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!