Senaste nytt

Flyg till Hong Kong 26/10 - 2/11

Palazzi

Medlem
CPH är ju absolut ett alternativ om det finns bättre flyg därifrån. Har kollat i min lilla kalender och upptäckt att man också kan åka 27/10 - 3/11 / 25/10 - 1/11 om det nu skulle göra någon skillnad. Biljetterna under 10 k fanns det tydligen gott om, vet du kanske vilket/vilka bolag som är att rekommendera?

Någon av dessa två säger jag:
Skärmavbild 2013-09-05 kl. 19.25.55.png

Skärmavbild 2013-09-05 kl. 19.27.23.png

Bra upplevelser i ekonomiklass, och 10-13.000SEK för två personer. Om du väljer Emirates bör du skaffa ett Alaska Milage Plan dit du kan kreditera poängen. Mycket bra program för bonusresor med British Airways, American Airlines och Emirates till/från USA ( i Business & First).

Trevlig resa!
 

cmj

Medlem
Från CPH kan du åka i Business Class med Aeroflot via Moskva den 25:e oktober och hemresan den 1:a november för 25k per person.
 

Johans

Medlem
Någon av dessa två säger jag:


Bra upplevelser i ekonomiklass, och 10-13.000SEK för två personer. Om du väljer Emirates bör du skaffa ett Alaska Milage Plan dit du kan kreditera poängen. Mycket bra program för bonusresor med British Airways, American Airlines och Emirates till/från USA ( i Business & First).

Trevlig resa!
Har Kollat på Qatar och hittade denna, Resias.png

Hittade också en Emiratare ;) emiratare.png

Frågan är ju vilken som är mest värd att boka. Med Qatar blir det ju ett extra stopp i Oslo på hemvägen:( Vilken sida använde du för att hitta de två alternativen?:)
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Har Kollat på Qatar och hittade denna, Visa bifogad bild 19603

Hittade också en Emiratare ;) Visa bifogad bild 19604

Frågan är ju vilken som är mest värd att boka. Med Qatar blir det ju ett extra stopp i Oslo på hemvägen:( Vilken sida använde du för att hitta de två alternativen?:)

ITA-matrix heter sidan, och är välkänd på denna sida. Man kan inte boka direkt genom ITA, men med en skärmdump klarar alla resebyråer (bör klara iaf) att boka den. Kostar ca.200kr i extra avgifter.

Ett annat tips, om du inte redan gjort det, är att kolla på expedia.se.

Båda bolagen är väldigt bra. Emirates sägs ha världens bästa ekonomiprodukt, och Qatar är kända för att ha väldigt bra benutrymme (och bra service).
 

Johans

Medlem
Så man ska alltså skicka bokningsalternativet men får upp på matrix till en resebyrå som t.ex Expedia så fixar dom bokningen?
 

Palazzi

Medlem
Så man ska alltså skicka bokningsalternativet men får upp på matrix till en resebyrå som t.ex Expedia så fixar dom bokningen?

Ja, men inte just Expedia. T.e.x Resia eller liknande är att föredra, samt oftast billigast :)

PS. Som du kanske uppmärksammat med Qatar-flygningen så sker Köpenhamn-Doha med en 787 Dreamliner (som kan vara rolig att testa).
 
Last edited:

Johans

Medlem
Ja, men inte just Expedia. T.e.x Resia eller liknande är att föredra, samt oftast billigast :)

PS. Som du kanske uppmärksammat med Qatar-flygningen så sker Köpenhamn-Doha med en 787 Dreamliner (som kan vara rolig att testa).
Det systemet är nytt för mig, ska bli kul att testa :) Ah, 787:an är ju riktigt spännande.
 
Toppen