Flyg Lufthansa första klass från München och testa en Porsche medan du väntar

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av BusinessClass, 24 Juni 2015.

1. BusinessClass

BusinessClass Redaktör

Lufthansa Porsche

Reser du Lufthansa i första klass eller är Hon Circle-medlem i Miles&More och har lång väntan på Münchens flygplats? Då finns en ny möjlighet till förströelse. Lufthansa har inlett ett samarbete med Porsche som ger förstaklasspassagerare möjlighet att långa en Porsche 911 eller Panamera för en tur runt München...

Se hela inlägget

2. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kul grej! (Men Austrian har väl ingen första klass?)

3. Men man kan också flyga med Austrian inom Europa när man har en Lufthansa/SWISS First class biljett t ex till Nordamerika. (t ex Wien-München-New York)

4. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, jag läser väl lite för bokstavligt antar jag, förstår ju andemeningen.

"Erbjudandet gäller för passagerare som reser med Lufthansa, Swiss eller Austrian Airlines och har en förstaklassbiljett med någon av dessa."

5. Mika1984

Mika1984 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gäller detta för Award-resor också tro?

6. Lufthansas webbsida säger att den som har ett giltigt boardingkort (First class med Lufthansa/SWISS), så tror jag att det gäller även för bonusresor.
    Lufthansa First Class now offers exclusive travelling experience on the highway too - News & Releases - Lufthansa Group

För övrigt, det finns också en liknande tjänst i Frankfurt.
    Lufthansa första klass passagerare kan hyra en Porsche 911 i 3 timmar för 99 euro. | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
    Experience the pleasure of driving a Porsche from 99.10 euros - Lufthansa ® United States of America

Jakob Österberg gillar detta.
  7. AndersSt

AndersSt Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    "och låna en Porsche medan du väntar"
    Men det tillkommer 99 Euro i bilhyra? I min bok kostar det inget att "låna" något?
    Med tanke på biljettpriset för 1:a klass kanske det borde vara ett lån? ;)

Carl, chazzie, Remington Steele och 2 andra gillar detta.
  8. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fan :( Där sket det sig...

Jonas C, kristofergustafsson och AndersSt gillar detta.
  9. Underbart, Munchen till Garmich. Lunch och fri fart med nästan ingen trafik.

karho gillar detta.
  10. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det här är samma koncept som finns på First Class Terminal i Frankfurt. Där vet jag dock att det gällde tidigare endast en distans på 150 km sen kostade de extra per kilometer.

Dock kan jag tycka att 99 Euro är billigt med tanke på den benisnen man antaglien kör slut på under dom 3 timmarna.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!