Flybe Nordic stänger Stockholm-Köpenhamn

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av Palazzi, 15 Oktober 2012.

  1. Flybe Nordic kommer stänger ner sin linje mellan Stockholm, Bromma och Köpenhamn fr.o.m. 2:a November i år.

    Beslutet kommer som en följd av beslutet att låta Flybe operera fler linjer åt Finnair; Det fanns helt enkelt inte plan lediga för BMA-CPH....

    Flybe Nordic finalised; CPH-Bromma closed
     
    1 person likes this.
  2. "Den enes bröd den andres död" brukar man säga på Åland. Då blir det väl lite mindre konkurrens för SAS på den linjen(STO-CHP) iaf
     
  3. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Jaha, och jag hann aldrig testa linjen! Har iofs en möjlighet sista helgen i oktober men krockar med PointBooster. Någon som hann flyga sträckan med FlyBe?
     
  4. Hall

    Hall Medlem

    Ort:
    ARN; BMA
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju alltid fullt på mornar och kvällar ändå på SAS trånga och tråkiga köpenhamnsbuss.. Cimber skulle väl kunna åka upp från Kastrup morgon och kväll till Bromma och hämta för SAS räkning? Skulle spara otroligt mycket pendlingstid till Arlanda. Tvärbanan är ju klar snart också så det blir smidigt med kommunaltrafiken.
     
  5. Jacob

    Jacob Medlem

    Det är märkligt att två flygbolag öppnat linjen Bromma-Köpenhamn under året och inom kort är båda borta. Det första flygbolaget gick i konkurs (Cimber) och nu lägger Flybe ner självmant.

    Med alla människor som pendlar mellan Stockholm och Köpenhamn borde det här vara en eftertraktad rutt.
     
  6. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Japp, eller avsätta en CRJ-900 (om det nu fungerar) och bara sälja Economy Extra-biljetter. En ren affärspaxkärra. Vore en dröm.
     
  7. Tommy Palomäki

    Tommy Palomäki Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Sen är det ju många som reser på tjänsten och måste följa eventuella avtal som finns och det blir det inte så enkelt att välja någon annan alternativ än vad resepolicy säger.
     
  8. Hall

    Hall Medlem

    Ort:
    ARN; BMA
    Land:
    Sverige Sverige
    Både flygpendling och matarbehov till CPH finns från Bromma.

    Flybe hade ganska dåliga slotar nere i CPH. Vidare så är inte CPH ett nav för Finnairkoncernen så ingen matartrafik på samma sätt som SAS/Cimber skulle fått. Cimber hade för mycket gammalt inbyggt gift för att klara sig innan rekonstruktionen. Nu däremot så borde man kunna återuppväcka ideerna på en Brommamatning till CPH hubben.
     
  9. Hall

    Hall Medlem

    Ort:
    ARN; BMA
    Land:
    Sverige Sverige
    Hur menar du? Jag får bara vänner om jag åker lokaltrafik istället för det att köra det vanliga tusenkronorsclaimet för taxi till Arlanda ToR. Om Cimber kör via SAS avtal så borde det ju inte vara något problem.
     
  10. Cornelius

    Cornelius Medlem

    Någon som vet om det finns några rykten kring BMA-OSL-rutten i denna omstrukturering?
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×