Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

gneken

Medlem
I villkoren står det
  • Fly Premium nivån beräknas månatligen per den sista dagen i månaden.
Någon som vet hur man kan räkna ut vad man tjänat de senaste 12 månaderna på ett enkelt sätt? Om jag har räknat rätt så borde jag nå den högsta nivån nu i slutet av februari.
 

Berglund

Medlem
@gneken läs bakåt i tråden. Frågat och besvarat många gånger förr.

Bäst och enklast är att ringa in till SAS kundtjänst och be om uppgifterna. De har något sätt att se detta själva, alternativt skicka frågan vidare och du får svaret på mail dagen efter.
 
Last edited:

Nahoj

Medlem
Fick följande i ett nyhetsbrev från SAS idag:

"TRE DAGAR MED DUBBLA POÄNG PÅ DITT MASTERCARD PREMIUM

Den 2–4 mars får du tre dagar med dubbla poäng på alla köp med ditt SAS EuroBonus Mastercard Premium. 1)

Du får upp till 50 Extrapoäng per 100 kr, normalt upp till 25. 2)"

Fotnoter:
"1) Dubbla poäng gäller inte kontantuttag. Erbjudandet är personligt och kan inte överlåtas. Tänk på att när du handlar på internet så godkänner du att beloppet dras på ditt kort, men transaktionen kan komma att genomföras senare. Det är datum för transaktionen som ligger till grund för dina Extrapoäng.
2) Den 2–4 mars 2018 får du 30 Extrapoäng per 100 kr vid köp i svenska kronor, 40 Extrapoäng vid köp i utländsk valuta och 50 Extrapoäng vid köp av flygbiljetter på sas.se."
 

agehall

Medlem
Fick följande i ett nyhetsbrev från SAS idag:

"TRE DAGAR MED DUBBLA POÄNG PÅ DITT MASTERCARD PREMIUM

Den 2–4 mars får du tre dagar med dubbla poäng på alla köp med ditt SAS EuroBonus Mastercard Premium. 1)

Du får upp till 50 Extrapoäng per 100 kr, normalt upp till 25. 2)"

Fotnoter:
"1) Dubbla poäng gäller inte kontantuttag. Erbjudandet är personligt och kan inte överlåtas. Tänk på att när du handlar på internet så godkänner du att beloppet dras på ditt kort, men transaktionen kan komma att genomföras senare. Det är datum för transaktionen som ligger till grund för dina Extrapoäng.
2) Den 2–4 mars 2018 får du 30 Extrapoäng per 100 kr vid köp i svenska kronor, 40 Extrapoäng vid köp i utländsk valuta och 50 Extrapoäng vid köp av flygbiljetter på sas.se."
Fel tråd för detta och du är drygt 12h sen... Få tre dagar med dubbla poäng med ditt SAS EuroBonus Mastercard Premium | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor :)

Du ska dock ha pluspoäng för att du postade texten och inte bara en screenshot av mailet.
 

gneken

Medlem
Kan man applicera rabatten i efterhand? Har en t/r i C och plus.
Funkade det? Kommer förmodligen upp till högsta nivån när poäng från Amex och SAS MC kommer in.

Edit: Ringde in till SAS och om jag förstod det rätt (väldigt svårt med danska), så kunde man inte applicera i efterhand. Man kan inte heller få rabatten om man bokar i olika klasser, men om jag minns rätt så är det andra som ringt in och kunnat få rabatten i olika klasser?

Edit 2: Ser att vissa har provat med classic sidan, hur applicerar man flypremium där? Verkar inte finnas på samma sätt som på den nya.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

mha321

Medlem
Funkade det? Kommer förmodligen upp till högsta nivån när poäng från Amex och SAS MC kommer in.

Edit: Ringde in till SAS och om jag förstod det rätt (väldigt svårt med danska), så kunde man inte applicera i efterhand. Man kan inte heller få rabatten om man bokar i olika klasser, men om jag minns rätt så är det andra som ringt in och kunnat få rabatten i olika klasser?

Så länge den är bokad online borde du kunna boka om den efter att du kommit upp i nivå, då borde du få rabatten. Men du får förstås betala eventuell ombokningsavgift.
 

gneken

Medlem
Så länge den är bokad online borde du kunna boka om den efter att du kommit upp i nivå, då borde du få rabatten. Men du får förstås betala eventuell ombokningsavgift.

Verkade vara tvärnej på det enligt han jag pratade med. Kunde ju inte ens applicera fly premium på dit vägen även om hemvägen va business.

Förövrigt är det min första bonusresa samt första gången jag förmodligen kommer att resa i annan klass än ekonomi om jag lyckas pussla ihop allt.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen