Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Hej,

Ber om ursäkt om det redan varit uppe men kan man boka utresa och hemresa i olika bokningsklasser och fortfarande få fly premium rabatten?

Jag försöker boka t/r till Hong Kong där utresan bara finns i Go och Plus medans hemresan finns i Go, Plus och Business. Rabatten appliceras fint om jag väljer både ut och hemresa i Plus men den appliceras inte om jag väljer utresa i Plus och hemresan i Business.

Tack på förhand!
Det ska den göra vad jag vet, men SAS sida har ju sina tekniska begränsningar... Testa att boka först, och sedan ringa in till SAS och be om en kreditering av det antal poäng du har betalat för mycket. Och vill de inte gå med på det så kan du ju alltid avboka resan och få alla poäng och kostnaden för skatter/avgifter tillbaka.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har högsta nivån i SAS premium MasterCard och tänkte utnyttja detta för första gången. Vi är tre personer som vill flyga i SAS business till USA, och bäst är ju att boka alla i samma bokningsnummer (förseningar etc).

-Om en av de tre personerna vill avboka sin biljett någon vecka före avresa, kan man göra det? Eller måste vi alla tre avboka våra biljetter då också och boka om (med risk för att platserna försvinner)?
Du kan be kundtjänsten om att dela bokningen och avboka den bokningen endast för den som inte åker.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Jag ska antagligen ta en resa till New York i mars och har hittat ett bra award-alternativ. Tyvärr så är det bara Plus dit men Business hem. När man försöker boka detta så fungerar inte FlyPremium då det verkar som man måste ha både dit och hem i samma klass (testat med båda i Plus och båda i Business annat datum).

Någon som vet om det överhuvudtaget funkar att boka två olika klasser med FlyPremium?
 
Jag ska antagligen ta en resa till New York i mars och har hittat ett bra award-alternativ. Tyvärr så är det bara Plus dit men Business hem. När man försöker boka detta så fungerar inte FlyPremium då det verkar som man måste ha både dit och hem i samma klass (testat med båda i Plus och båda i Business annat datum).

Någon som vet om det överhuvudtaget funkar att boka två olika klasser med FlyPremium?
Har för mig att jag läst någon som försökt samma sak men att man behöver ringa in till vanliga SAS kundtjänst då det inte funkar att göra själv via nätet
 

KalleSus

Medlem
Jag ska antagligen ta en resa till New York i mars och har hittat ett bra award-alternativ. Tyvärr så är det bara Plus dit men Business hem. När man försöker boka detta så fungerar inte FlyPremium då det verkar som man måste ha både dit och hem i samma klass (testat med båda i Plus och båda i Business annat datum).

Någon som vet om det överhuvudtaget funkar att boka två olika klasser med FlyPremium?
Läs mer i den här tråden
Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium) | Sida 74 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen