Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Capa

Medlem
Ja, det verkar som att Fly Premium rabatten på Open jaw inom en geografisk zon fungerar (t ex Stockholm-New York // Chicago-Stockholm) medan på Open jaw mellan två geografiska zoner inte fungerar (t ex Stockholm-Hong Kong // Los Angeles-Stockholm).

Om man vill boka en open-jaw biljett med Fly Premium, hur går man tillväga? Ringer man till vanliga kundtjänsten då? På hemsidan går det ju endast att göra genom att boka två enkelresor, men då blir ju poängåtgången en annan än en t/r..
 

fcx

Medlem
Om man vill boka en open-jaw biljett med Fly Premium, hur går man tillväga? Ringer man till vanliga kundtjänsten då? På hemsidan går det ju endast att göra genom att boka två enkelresor, men då blir ju poängåtgången en annan än en t/r..

På hemsidan kan du välja "Annan resa" på förstasidan och boka som du vill:

upload_2018-1-21_11-21-14.png
 

Kaik

Medlem
Hej,
vad räknas som "samlad poäng" för FlyPremium? Gäller också välkommenspoängen (AMEX eller MC Premium)? Köpt poäng? Poäng man få som kompensation från SAS?

Tack för hjälpen
 

LSH

Medlem
Poäng överförda från annat konto räknas inte heller. Dock ska köpta poäng räknas.

Edit: Återbetalda poäng från avbokad resa ska heller inte räknas
 

Peacefrog

Medlem
Hej,

Ber om ursäkt om det redan varit uppe men kan man boka utresa och hemresa i olika bokningsklasser och fortfarande få fly premium rabatten?

Jag försöker boka t/r till Hong Kong där utresan bara finns i Go och Plus medans hemresan finns i Go, Plus och Business. Rabatten appliceras fint om jag väljer både ut och hemresa i Plus men den appliceras inte om jag väljer utresa i Plus och hemresan i Business.

Tack på förhand!
 
Toppen