Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

RickardG

Medlem
är det ingen som är med på det jag menar? Jag tycker fortfarande att det är märkligt att man kan inte flygga med Star Alliance och man kan välja bara China och US där 90 % saknar BC från Stockholm ...
Vad är det som är märkligt? Det står klart och tydligt att du får boka bonusresor i SAS Business men betalar priset för SAS Go. Det är helt uppenbart. Det är lika uppenbart vilka destinationer SAS flyger till, samt vilka rutter som har Business och vilka som bara har Plus.

Att det är väldigt begränsad tillgång på platser i Business kan komma som en överraskning, det köper jag. Har man ingen erfarenhet av att boka dessa biljetter kan man lätt känna sig besviken när man ser hur svårt det är att hitta en lämplig avgång.
 

KalleSus

Medlem
Det här är de destinationer för Fly Premium värld och nästan alla saknar business class....
USA & ASIEN

ISRAEL
Eilat
JAPAN
Tokyo
KINA
Hongkong
Peking
Shanghai
USA
Boston
Chicago
Los Angeles
Miami
New York
San Francisco
Washington
Alla destinationer i ovanstående lista har Business class, med undantag för Eilat.
Så jag förstår inte vad du menar när du påstår att nästan alla saknar business...

Sen om det finns platser kvar, just de dagar du vill åka är en annan sak.
 
är det ingen som är med på det jag menar? Jag tycker fortfarande att det är märkligt att man kan inte flygga med Star Alliance och man kan välja bara China och US där 90 % saknar BC från Stockholm ...
Det hade varit märkligt om SAS hade marknadsfört att man skulle kunna flyga med Star Alliance. Nu har SAS marknadsfört att rabatten bara gäller på SAS-flyg. Och vart SAS flyger är ju inte heller en hemlighet.
Argumenten känns ungefär som att beställa en korv med bröd och bli förvånad över att man inte får oxfilé.
 

jumbooze

Medlem
är det ingen som är med på det jag menar? Jag tycker fortfarande att det är märkligt att man kan inte flygga med Star Alliance och man kan välja bara China och US där 90 % saknar BC från Stockholm ...

Du kan boka med Star Alliance till normal poängpris.

Fly Premium är en förmån kopplat till kortet mastercard premium och där sätter de gränsen att det måste vara SAS flyg.

Om du vill ha möjlighet till Star Alliance bokning kan du titta på AMEX korten som erbjuder det.

Inget konstigt med olika regler för olika förmåner kopplade till olika kort med olika prislappar.

Ang tillgänglighet så har SAS två olika prislistor (Bästa pris eller Bästa Tillgänglighet)
Poängtabeller | SAS
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Nu verkar det som att det går att applicera Fly Premium rabatt även för resor som inte börjar från Norden.

Screenshot20171121 03 SK.png


Det går också att kombinera med Poängrabatt. Då ska man inte välja "MASTERCARD PREMIUM" rabatt, utan "EUROBONUS-KAMPANJ" rabatt.

Screenshot20171121 04 SK.png
 

FF#1

Medlem
Någon som vet varför en sverigeresa i plus kostar 15000p med MC rabatt för en vuxen och en infant?
Borde det inte bli 10000p?
Man ska väl inte betala nått för att ta med sig en liten?

Funkar "work around" att boka vuxen via hemsidan för 10000p och sen lägga till en infant via telefon?

EDIT:
Utan MC rabatt så blir det 20000p i plus
med 2-4-1 så blir det 12500?
måste vara nått som är trasigt... ?

Eller har jag missat nått?
 
Någon som vet varför en sverigeresa i plus kostar 15000p med MC rabatt för en vuxen och en infant?
Borde det inte bli 10000p?
Man ska väl inte betala nått för att ta med sig en liten?

Funkar "work around" att boka vuxen via hemsidan för 10000p och sen lägga till en infant via telefon?

EDIT:
Utan MC rabatt så blir det 20000p i plus
med 2-4-1 så blir det 12500?
måste vara nått som är trasigt... ?

Eller har jag missat nått?
Något är trasigt, jag får också 15000p för plus inrikes (utan infant) med MCP-rabatten.
 
Toppen