Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Det kan ha varit en kreativ agent också.
Jag ser lite konstigheter i utdraget (flera poster som tar ut varandra). Nyast först:
SAS 36000
Stockholm-Hong Kong -36000
SAS -36000
SAS 60000
Hong Kong-Stockholm 60000
 

ELOS

Medlem
Hej är det någon som myckats boka fly premium med avresa från USA till Ska dinavien tur och retur? Går inte online-via telefon?
 
Hej är det någon som myckats boka fly premium med avresa från USA till Ska dinavien tur och retur? Går inte online-via telefon?
Jag försökte för någon vecka sedan utan att lyckas. Tydligen så har de infört någon ny regel gällande detta, att resan måste starta i Skandinavien. Fast jag har inte sett den i skrift någonstans.
 

Wojje

Ny medlem
Jag har precis nu hamnat på över 200 000 päng med min Fly Premium och försökte booka nåt i Business class till ett pris av SasGO. Jag känner mig lurad.

1. Man kan bara boka flyg till SAS destinationer... ej Star alliance vad betyder att det är nästan ingenting att välja mellan. Man kan kanske flygga till Miami eller Tokio.. men det visade sig att då det inte finns några Business class där så vad är det för skit?!
2. Business class finns inte på de flesta flygg med SAS
3. Man kan inte använda 50% rabat från AMEX med Fly Premium
4. man kan inte använda Fly Premium på andra rabaterade biljetter som man ska köpa via Päng.

Det här är de destinationer för Fly Premium värld och nästan alla saknar business class....
USA & ASIEN

ISRAEL
Eilat
JAPAN
Tokyo
KINA
Hongkong
Peking
Shanghai
USA
Boston
Chicago
Los Angeles
Miami
New York
San Francisco
Washington

Har någon en idee hur kan jag använda mina 200 000 päng på bästa sätt? Jag skulle vilja helst flygga till Asien i Business class och inte slåsa dessa päng på biljetter inom Europa.
 

DanielKif

Medlem
Jag har precis nu hamnat på över 200 000 päng med min Fly Premium och försökte booka nåt i Business class till ett pris av SasGO. Jag känner mig lurad.

1. Man kan bara boka flyg till SAS destinationer... ej Star alliance vad betyder att det är nästan ingenting att välja mellan. Man kan kanske flygga till Miami eller Tokio.. men det visade sig att då det inte finns några Business class där så vad är det för skit?!
2. Business class finns inte på de flesta flygg med SAS
3. Man kan inte använda 50% rabat från AMEX med Fly Premium
4. man kan inte använda Fly Premium på andra rabaterade biljetter som man ska köpa via Päng.

Det här är de destinationer för Fly Premium värld och nästan alla saknar business class....
USA & ASIEN

ISRAEL
Eilat
JAPAN
Tokyo
KINA
Hongkong
Peking
Shanghai
USA
Boston
Chicago
Los Angeles
Miami
New York
San Francisco
Washington

Har någon en idee hur kan jag använda mina 200 000 päng på bästa sätt? Jag skulle vilja helst flygga till Asien i Business class och inte slåsa dessa päng på biljetter inom Europa.
Du är inte lurad. Det är du som inte läst på.
Alla de saker du räknade upp är klart och tydligt beskrivna i reglerna.
 

Wojje

Ny medlem
Jag håller med dig förutom det att det stog inte i reglerna någonting om SAS destinationer eller att det är så få flygg med business class.

Har nån någon ide hur kan man flygga till Asien med Fly Premium?
 

Maja

Medlem
är det ingen som är med på det jag menar? Jag tycker fortfarande att det är märkligt att man kan inte flygga med Star Alliance och man kan välja bara China och US där 90 % saknar BC från Stockholm ...
Fast det står ju klart och tydligt i reglerna;

  • Alla standardbonusresor i SAS EuroBonus är bokningsbara som enkelresa och tur/retur med Fly Premium
  • Fly Premium gäller då det finns award-tillgänglighet av SAS Plus/SAS Business på det aktuella flyget

Är inte mycket att misstolka där. Du får inte boka med Star Alliance, det är SAS som gäller. Vill du till Asien så kvarstår att du får flyga till Hong Kong, Peking eller Shanghai.
 
Toppen