Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Canadien

Medlem
Så barn får både barnrabatt samt att betala för go om de reser i Business. Det är ju väldigt bra.
Eller enklare uttryckt, alla medresenärer (även barn) kan bokas i den högre klassen men kostar som för Go. Så är det ju även för Amex 2-4-1 så det är ju bra att det är konsekvent.
 

chazzie

Medlem
Det verkar lite lätt buggigt just nu, det står att intjänade EB-poäng i år är samma som min total 49773, efter uttag av bonusresa tidigare i maj, men då är det bara intjänade poäng genom flyg och inget på t.ex. kreditkort, men det kanske är sviter efter migreringen av EuroBonus? Om jag tolkat rätt skall man vid 50k intjänade poäng kunna utnyttja erbjudandet i Plus inom Europa obegränsat antal gånger?
 

RonnieK

Medlem
Det verkar lite lätt buggigt just nu, det står att intjänade EB-poäng i år är samma som min total 49773, efter uttag av bonusresa tidigare i maj, men då är det bara intjänade poäng genom flyg och inget på t.ex. kreditkort, men det kanske är sviter efter migreringen av EuroBonus? Om jag tolkat rätt skall man vid 50k intjänade poäng kunna utnyttja erbjudandet i Plus inom Europa obegränsat antal gånger?
Ja det där gick sönder för alla(?) under EuroBonus-uppdateringen. Innan den visades allt korrekt och jag antar att funktionen kommer att lagas inom sinom tid.
 

Vic

Medlem
Det verkar lite lätt buggigt just nu, det står att intjänade EB-poäng i år är samma som min total 49773, efter uttag av bonusresa tidigare i maj, men då är det bara intjänade poäng genom flyg och inget på t.ex. kreditkort, men det kanske är sviter efter migreringen av EuroBonus? Om jag tolkat rätt skall man vid 50k intjänade poäng kunna utnyttja erbjudandet i Plus inom Europa obegränsat antal gånger?
Jag tror att det är så att allt har klumpats ihop under "Flyg"-fliken. Så är det iaf för mig, står att jag tjänat nära 200 000 poäng under "flyg"-fliken, men har inte flugit så mycket. Står dock 0 poäng på/via kreditkort vilket är fel. Dessutom har vissa poäng dessutom försvunnit då jag sammanlagt fått in långt över 200 000 poäng senaste året... Så man kan nog se fram emot lite strul med detta i värsta fall...
 

Impendill

Medlem
Jag tror att det är så att allt har klumpats ihop under "Flyg"-fliken. Så är det iaf för mig, står att jag tjänat nära 200 000 poäng under "flyg"-fliken, men har inte flugit så mycket. Står dock 0 poäng på/via kreditkort vilket är fel. Dessutom har vissa poäng dessutom försvunnit då jag sammanlagt fått in långt över 200 000 poäng senaste året... Så man kan nog se fram emot lite strul med detta i värsta fall...

Precis, det blev så när de gick över till den nya plattformen.
I samband med det kunde jag ge bort ytterligare ett guldkort fast jag precis gett iväg ett :)
 

jumbooze

Medlem
Jag tror att det är så att allt har klumpats ihop under "Flyg"-fliken. Så är det iaf för mig, står att jag tjänat nära 200 000 poäng under "flyg"-fliken, men har inte flugit så mycket. Står dock 0 poäng på/via kreditkort vilket är fel. Dessutom har vissa poäng dessutom försvunnit då jag sammanlagt fått in långt över 200 000 poäng senaste året... Så man kan nog se fram emot lite strul med detta i värsta fall...
EuroBonus information - SAS
Q: On my statement online, all points earned up until May 12th are shown under “Flights”. Why don’t I see points earned on for example hotels?

A: All migrated data are compiled under “Flights”. Points earned from May 13th will be shown under each category.
 

Andreas.Net

Medlem
Det skulle vara väldigt bra om detta gällde betal biljetter också, som det är nu kommer jag nog inte nyttja detta så mycket då jag helst använder mina poäng till longhaul och jag får i snitt in 2st 2-4-1 från amex varje år och jag har inte poäng nog för mer resor än vad dessa vouchrar räcker till.

/Andreas
 

seat56f

Medlem
Det skulle vara väldigt bra om detta gällde betal biljetter också

Vore bra, men vi kan nog lugnt räkna med att det inte kommer hända.

Däremot kan det vara bra för att få in en inrikes-award här och där, vilket ibland kan vara väldigt bra värde för poängen. Nära avgång finns ofta bara Plus-säten kvar men om man kan få dessa till Go-pris...

(Kan någon pilot bekräfta att "inom Skandinavien/Europa/Världen" inbegriper inrikes?)
 
Toppen