Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Dr. Miles

Expert
Tråkigt att man inte hade en lägre nivå för att resa 1 gång i business Long-Haul. Som det är nu är min nytta av Fly premium noll då jag drar in under 100 000p/år. Poäng för bonusresor vill jag använda till längre resor.
Även om det är tråkigt för dig och för mig (jag tjänar inte så många poäng heller), tycker jag att nivån/ribban de har satt är ganska rimlig.
Tänk om alla som har ansökt Premium kortet kunde utnyttja SAS Go -> SAS Business (long haul) förmån, skulle awardplatserna inte räcka till.

Det blir de facto differentiering mellan EuroBonus Silver, Gold, Diamond i och med att både baspoäng och extrapoäng som räknas.
 
Last edited:

igelkotten

Medlem
Vad innebär kolumnen till vänster? Är det poängkostnad? På länken talas det om Fly Premium-nivåer som avgör ens rabatt... Vilken rabatt, och vad är nivåerna?

EDIT: hade gammal sida uppe, utan några andra inlägg i denna tråd. My bad :)
 

jumbooze

Medlem
Screen Shot 2017-06-01 at 10.04.28.png

Så här ser det ut...
2 pax till SFO :D
 

RonnieK

Medlem
Undrar precis samma sak, när du bokar detta är det tillgänglighet i business eller go som krävs för att kunna få resa i business?
Som jag har tolkat det så är det en rabatt, ingenting annat.
Kan man någon stans se hur mycket poäng man tjänat senaste 12 månaderna?
Det finns en sammanställning på sas.se över intjäning under de senaste 12 månaderna, uppdelat på fly, kreditkort, mm. Dock stämmer inte denna för mig men det är en annan historia :)
 
Toppen