Senaste nytt

Fly NextJet and see the world..?

chazzie

Medlem
Lägg till att de verkar ha kapacitetsproblem med för få maskiner, det blir mycket inställt också. Det går inte så bra för dem just nu...
 

NotRyan

Medlem
Alltså, flighten till Göteborg blev inställd men passagerarna blev inte informerade om det utan boardade ett plan till Luleå!!!
Hur kan systemet släppa ombord dom på fel flight??? DET skulle jag vilja veta....
 

Pho

Medlem
Alltså, flighten till Göteborg blev inställd men passagerarna blev inte informerade om det utan boardade ett plan till Luleå!!!
Hur kan systemet släppa ombord dom på fel flight??? DET skulle jag vilja veta....
Eftersom inte flygplatsen heller verkar ha fått informationen så kan jag förstå att systemet inte fungerade.
Men det verkar ju också som att flygbolaget inte hälsar välkommen med info om vart de tänker flyga.... kanske en lämplig förbättring, då hade säkert någon passagerare reagerat.
 

NotRyan

Medlem
Eftersom inte flygplatsen heller verkar ha fått informationen så kan jag förstå att systemet inte fungerade.
Men det verkar ju också som att flygbolaget inte hälsar välkommen med info om vart de tänker flyga.... kanske en lämplig förbättring, då hade säkert någon passagerare reagerat.
Jo, men dom måste ju ha boardat flighten till Luleå i systemet och då skall väl inte ett boardingkort till Göteborg accepteras?
 

NotRyan

Medlem
Jo, men dom måste ju ha boardat flighten till Luleå i systemet och då skall väl inte ett boardingkort till Göteborg accepteras?
Eller så boardade dom till Göteborg fast på fel plan, och då borde någon stackars Luleå-resenär ha blivit kvarlämnad....
 

Alf

Medlem
En klar miss som inte borde inträffa. Man kan ju bara hoppas att man räknat vikt och balans på rätt plan.

Nu var det ju ingen större katastrof, passagerarna till Göteborg hade i alla fall inte kommit fram under kvällen eftersom landningsminima på Landvetter inte medgav landning. I varje fall inte för en SF340.
 

wenne87

Medlem
Låter ju som lite eu bidrag att hämta ut... tror Nextjet får svårt att förklara sig ur det om inte annat en klen tröst:) Eller ol de hävdar vädret i grunden...
 
Toppen