Fly Net - Vilka flygplan har utrustats här långt?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av jurgenb, 30 Maj 2011.

1. jurgenb

jurgenb Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Försökte hitta information på Lufthansas hemsida utan framgång, står bara att redan nu kan du uppleva detta på flera av planen som trafikerar Atlanten men sist jag åkte med en 747 och en 380 fram och tillbaks från NYC så lyste Fly Net med sin frånvaro.

Har en kommande flygning till SFO denna vecka och det hade ju varit trevligt!

2. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt dom uppgifter jag har från februari 2011 är det:
    D-AIKF, KK, KL, KM, KN och KO (A333)

3. Albin

Albin Medlem

Det finns en väldigt bra lista här:

Lufthansa Konzern Flotten-Liste

Men i stora drag så är det 4 B744, ett par A333, en A343, 4 A346 och inga på A388.

4. jurgenb

jurgenb Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man tackar!

5. sungtae

sungtae Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter på en A343 just nu. LH491 Seattle-Frankfurt. Funkar friktionsfritt. €10 för en timme, €20 för hela resan. Vad jag förstår så är det än så länge Nordamerika som har täckning, men ska byggas ut till resten av världen.

1 person likes this.
  6. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns en fin karta i Lufthansa Magazine som visar täckningen på FlyNet. Det sträcker sig över atlanten och Europa när jag kollade för ett par veckor sedan. :)

7. sungtae

sungtae Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt den här FAQ:en så är de flesta A330 och A340 utbyggda, så listan behöver nog uppdateras en del. Själv åkte jag med D-AIGS.

Utbyggt till hela det interkontinentala nätverket mot slutet av året låter lovande.

Tycker det var kanon med internet på långflyg om man är i M-klass och har svårt att sova, när man sitter som en ostbåge. Mitt surfande begränsades till batteriet ~6h, på laptopen. :)

8. Mikael

Mikael Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kostar det även i businessclass och första klass?

9. sungtae

sungtae Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet ej, men tror det.

10. comfytravel

comfytravel Medlem

Någon som har koll på status år 2014?

Jag flyger MUC-GRU med Lufthansa (A340-600) och GRU-FRA återigen Lufthansa (747-830). Jag läste någonstans att Lufthansa 747-8 och A380 inte kommer att utrustas med Flynet.

mvh
    Ulf

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!