Senaste nytt

Florida över nyår

henke12

Medlem
Hej BC!

Jag och familjen letar biljetter till Florida över nyår.


  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm/Arlanda
  • Var är din destination? Tampa TPA,
    hem från Miami MIA eller Fort Lauderdale FLL(annan flygplats i florida kan vara okej)
  • När vill/behöver du resa ut? 26-27 december. Landa senast 15.00 Tampa 27 december.
  • När vill/behöver du komma hem? Resa hem 2-3 januari, Hemma senast 4 januari
  • Hur länge vill du vara borta? -
  • Hur många personer som skall resa? 4 vuxna
  • I vilken kabinklass? Utresa ekonomi okej, hem helst business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst *A. Gärna SK för chans på courtesy upgrade.
  • Vad är din budget? (per person) 10k-16k
  • Vad är det viktigaste för dig?
  • Kort restid
  • Slippa transfera i USA på utresan, slippa ekonomi inrikes med United
  • Antalet av eurobonuspoäng man kommer att tjäna

    Har hittat finfina biljetter i premium ekonomi med Air Canada+SAS där man får business på nordamerikaresorna. Men hittar inte motsvarande på Air Candas hemsida för ca 13k
    ARN-CPH-YYZ-TPA/MIA-YYZ-CPH-ARN



    Undrar om man kan kombinera utresa LH ekonomi ARN-FRA-TPA med Air Canada Biz hem MIA-YYZ-CPH-ARN?
 

Senator

Moderator
SAS tar 18.900 till TPA och 18.700 till MIA. Jag vet att du helst vill undvika transit i USA, så du får välja ;) Vet inte om att lägga på ett segment till CPH för att sen åka till YYZ och klarera där är bättre. Så du får välja: direkt till MIA och köra till Tampa eller transit Newark. Jag hade valt det sista.
 

squeezen

Medlem
Är ju rätt bra vägar men segt över everglades och uppåt.

Jag flög till tampa sist (2 år sedan) och hem fr Miami. Åkte på 500usd i one way fee...
hade den största suburban då vi var 5 vuxna o ett barn med packning (inkl två golfbagar) så kan varit därför de tog så hög avgift. Dvs flottan hade inte fler/så många sådana bilar.

Vart vill jag komma? I efterhand hade det varit värt köra från MIA för att spara de 500. Samt att point to point är smidigt. Sen är ju såklart 4h segt att köra direkt efter långflygning... men alligator alley kan man kötta på rätt bra.

Sen ger väl miami fler eb poäng än new york?

SAS biz produkt, samt det faktum du får poäng bonus (antar du är guld+), hade jag valt.,
 
Toppen