Senaste nytt

Flightright nu i Sverige: Få hjälp med att klaga (mot ersättning)

Gnopps

Medlem
Det där med att vara försenad kan ju vara ett gissel. De flesta av oss orkar nog inte tjafsa om ersättningen (beror givetvis på vad som hänt) och vill allra helst komma hem och inte lägga mer energi på det hela. Men nu, nu har det dykt upp en affärside kring det hela. Fann i dag den här länken till ett företag som har som affärside att driva in våra krav gentemot flygbolaget. Som ersättning tar dom 25% av densamma..

Ersättning för flygförseningar och inställda flyg | flightright - Vi ser till att din rätt som passagerare tillvaratas

Är det här bra eller dåligt, smakligt eller osmakligt? Skulle du använda en sådan tjänst? Vad tycker du?:confused:
Detta är en bra service, även om jag själv aldrig använt mig av den. 25% är i linje med vad andra liknande företag (Euclaim och Flightmole t ex) tar. Däremot gillar jag inte hur Flightright som konsumentföretag behandlar sina kunder på hemsidan.
 

Berglund

Medlem
Flightright är dyra och det finns ingen anledning att anlita ett av de bolag som ligger högst i avseende till den provision de tar ut vid lyckade fall. Att överhuvudtaget vända sig till konsumenter och säga 25% plus moms är inte tillåtet i Sverige. Priser gentemot konsument är alltid inklusive moms och då framstår Flightright som dyra, vilket de också är. Gängse ersättning bland flera andra liknande bolag är 25% rakt av.
 
Toppen