Senaste nytt

Fler reser med SAS...

henrik l

Medlem
Min gamla chef sa mig några år sen att spara t.ex. 250kr för att jag måste flyga en timme tidigare, är det inte värt på grund av min tid är mer värt är de här några hundra lappar. [/I]

Det var en mycket insiktsfull chef är jag glad att konstatera. Räknar man på timkostnaden för en person som ligger mellan 35-40 000 per månad och inkluderar lokaler och annan lull-lull så är en timkostnad på 500-600 kr absolut inte för högt räknat. Om arbetsgivaren inte anser att detta är minivärdet på den anställdes tid kan man fråga sig varför arbetsgivaren bär en kostnad på mellan 5-600 kr/h för den anställde. Då är det väl lika bra att göra sig av med personen i fråga:cool:
 

mry

Medlem
Doh ;)

Man får dessutom inte restid för tiden 00-06 tror jag, så ganska meningslöst :D

Normalt är det "Om arbetsgivaren har bekostat sovplats på tåg eller båt under resan räknas inte heller natten mellan 22.00 – 08.00 som restid."

Undra hur man räknar när man byter tidszon i samband med resan. Fast man kanske inte behöver bekymra sig för det räknas inte som sovplats på flyg någon gång?
 
Normalt är det "Om arbetsgivaren har bekostat sovplats på tåg eller båt under resan räknas inte heller natten mellan 22.00 – 08.00 som restid."

Undra hur man räknar när man byter tidszon i samband med resan. Fast man kanske inte behöver bekymra sig för det räknas inte som sovplats på flyg någon gång?

Var det så illa till och med, har aldrig haft nattåg eller båt bekostat av arbetsgivaren så.

För att hålla lite on topic, försenat SAS operated by Lufthansa från MUC och KF ARN-HEL som gått in på den tiden har som sagt inte räknats då det inte är sovplats :)
 

nilsson

Medlem
Undrar om senaste tidens konkurser har bidragit till ökningen eller om det är främst från andra håll som SAS plockat upp resenärer.
 
Mycket positiv rapport från SAS. Och bra att de lyckats med sin satsning på leisure marknaden. T ex. börjar de nu att flyga på LPA, något som t ex DY och även tidigare Sterling gjorde. Något som kanske är synd, om man ska se vad leisuremarknaden säger är att SAS inte har någon IFE ombord. Ner till Rom går det ju bra. Men att sitta 5-6 timmar till LPA utan någon underhållning kan jag tycka vara lite tråkigt. Men visst, man kan ta med sig sin Ipad eller laptop och kolla på film genom den.
Och förhoppningsvis kanske de flyger med kärror med Wifi....:)
 
Toppen