Senaste nytt

Fler plan, innebär det att 340 flyger vidare?

Elberto

Medlem
Det är ju smart av SAS att inte flyger till BKK. Tycker jag.
Det finns ju otroligt mycket konkurrens i dagsläget. TG som sagt, nästan hela LH gruppen, TK har precis business kampanj för 9800 SEK, sen kommer alla mellanöstern flygbolag nästan varje vecka med nya kampanj och billigare priser....
Eller hur...?
 

011430121

Medlem
Det är ju smart av SAS att inte flyger till BKK. Tycker jag.
Det finns ju otroligt mycket konkurrens i dagsläget. TG som sagt, nästan hela LH gruppen, TK har precis business kampanj för 9800 SEK, sen kommer alla mellanöstern flygbolag nästan varje vecka med nya kampanj och billigare priser....
Eller hur...?
AY skall vi inte glömma
 

Gweilo_2

Medlem
upload_2015-6-23_9-39-1.png


#sasnewcabin – Facebook-søk | Facebook

kan tolkas som att bara tre 340 uppgraderas och resten fasas ut
 

Fredrik

Medlem
kan tolkas som att bara tre 340 uppgraderas och resten fasas ut

Det tror jag inte är så enkelt. Alla A340 ska ut men hur fort är frågan?

SAS framtida flotta var tänkt som 8 A350 och 4 A330E. Nu börjar man få A330E från Airbus. De första 3 kommer att vara utökningen av flottan. Först när den fjärde kommer kan en A340 utrangeras. Sen när A350 kommer kan övriga A340 tas bort. Jag förutsätter att de 3 som är utökningen när alla A350 är levererade kommer att vara gamla A330.
 

NotRyan

Medlem
Det tror jag inte är så enkelt. Alla A340 ska ut men hur fort är frågan?

SAS framtida flotta var tänkt som 8 A350 och 4 A330E. Nu börjar man få A330E från Airbus. De första 3 kommer att vara utökningen av flottan. Först när den fjärde kommer kan en A340 utrangeras. Sen när A350 kommer kan övriga A340 tas bort. Jag förutsätter att de 3 som är utökningen när alla A350 är levererade kommer att vara gamla A330.
Det där har redan ändrats och kommer att ändras ytterligare. Vad man kan vara säker på är nog att de ej uppdaterade A340 fasas ut först. Vad som sedan behålls och hur länge beror på långlinjeutvecklingen. Sedan finns ju optionerna på ytterligare A350 också...
 

Jonas C

Medlem
Byts inte A340 ut 1-1 i samband med att nya A330-300E levereras? Och vilken konfiguration kommer dessa att ha?
 
Toppen